زنگ انشا

وبلاگ درس انشای دبیرستان علامه حلی ۵

وبلاگ درس انشای دبیرستان علامه حلی ۵

منوی بلاگ
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۲۸ آبان ۹۲ ، ۰۰:۵۵ کوچه
آخرین نظرات
  • ۸ آذر ۹۲، ۱۳:۰۶ - محمد محسن امینی عالی
پیوندهای روزانه

موضوع انشا: آزمون زندگی

چهارشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۲، ۰۴:۱۹ ق.ظ


۹۲/۰۸/۰۱ موافقین ۱۳ مخالفین ۸

نظرات  (۴۲)

۰۲ آبان ۹۲ ، ۱۲:۰۷ محمد علی حقی
مکتبی است از جنس سوسوی چراغی در تاریکی، از جنس شب آنگاه که به روز مبدل می گردد؛ این جا مکتب زندگی است.مدرسه ای که در آن گاه می آموزی گاه میخندی وگاه اشک می ریزی. آموزگارش تورا با حوادث پند می دهد وبا پیشامد ها امتحانت می کند.سوالات آزمونش از جنس حرف و عدد نیست؛ بلکه از جنس صداقت است.می پرسد از روزهایت می پرسد از تاریکی، می پرسد از دردهایی که تو از آن آگاهی؛می پرسشد از جهانت، می پرسد از گمراهی.پاسخ تمام سوال هایش یک کلمه است."تو"
واین تو همان تو همان وجودت است که از گذر پیوسته از مشکلات و سوانح شکل گرفته است.اگر آن اصل صداقت را رعایت کرده باشی، صاف وصیغلی است در غیر این صورت تاریک و کدر خواهد بود.
پس آن وجود را طوری بساز که تند باد های کوبنده نیز اثری بر آن نگذارند چرا که سوالات آزمون بسیار مشکل و طاقت فرساست.
"محمد علی حقی 103 "

این جا زمین است ساعت به وقت انسانیت خواب است این جا زمینی است که ازمون زندگی ما هم در این کره خاکی رقم میخورد ازمونی که مانند همه ازمون های ما کارنامه ای دارد که اگر دست راستت باشد خوشا به حالت و اگر نه..... ازمون زندگی ازمونی که دشواری های فراوانی دارد و از شانس ما مانند امتحان که سوالی را نمیدهیم نمره زیادی دارد ان دشواری ها هم نمرات زیادی دارند یکی از آن ها همین روزه ای است که هر چند دشواری های فراوانی دارد ولی نمره بالایی دارد. حال از خود میپرسیم که خدا چه نیازی به روزه ما داردمانند این است که بگوییم معلم چه نیازی به علم ما دارد برای همین است که میدانیم این ها همه ازمون هستند برای امتحان نه برای نیاز. ازمون زندگی الحق که یکی از سخت ترین ازمون هاست با این تفاوت که این ازمون تنها یکبار است و بس و تو باید در درست انجام دادن آن سختکوشی و ایمان و تقوای بالایی داشته باشی چون این ازمون تنها یکبار است پس سختی اش دو چندان می شود.ولی وقتی ما این ازمون را به پایان برسانیم و به درستی هم به پایان برسانیم انوقت است که ا این ازمون زندگی سربلند بیرون امده ایم پس حواستان باشد فقط یکبار فرصت دارید. والسلام نامه تمام
۰۴ آبان ۹۲ ، ۲۰:۴۰ amir hossein shirkhanlou
به نظر من یکی از مواردی که انسان ها به ان کمتر توجه میکنند چرایی وجودشان در این دنیا است.در واقع زندگی صحنه ی رقابتی با هدف رشد و تعالی انسان ها میباشد.صحنه ی رقابتی برای این که بهتر باشیم و بیشتر کار های خوب انجام دهیم و از بدی ها فاصله بگیریم و این رقابتی است که برای موفقیت در ان نیاز به خود ساختگی و شکر گذاری خداوند دارد.این ازمون دارای مرحله است.مرحله ی اول ان از ابتدای تولد شروع شده و تاپایان عمرشان ادامه دارد.در این ازمون هرکس با توجه به نمره وامتیازی که کسب میکند سطح بندی میشود.در مرحله ی دوم مرحله ای است که در انجا نتایج این ازمون براساس عملکرد انسان ها اعلام میشود.افرادی میتوانند در مرحله ی اول پذیرفته شوند که جهان افرینش را به خوبی درک کنند و به دستورات الهی به خوبی عمل کنند و بلعکس ان کسانی که بی توجهی دارند نمیتوانند نمره ی خوبی را کسب کنند.به امید آنکه همه ی ما با توکل به خدای مهربان بتوانیم بخوبی از پس آزمون زندگی برآییم...

به نام پروردگار جهانیان

اطلاعیه ای بدستم رسید که توش نوشته بود:

امتحان تا چند روز دیگه شروع میشه

آیا برای امتحان آماده شدی؟

مکان برگزاری امتحان:

دنیا

مدت امتحان:

برای هرکس متفاوت است

مطالب مفید برای امتحان:

سخنان پیامبران و امامان و ولی فقیه

کتب مفید:

تورات،انجیل،و از همه مهمتر قرآن،نهج البلاغه؛صحفیه سجادی

و . . .

اعلام نتایج:

برزخ

اعلان نتایج نهایی:

روز قیامت

توجه! توجه!

سئولات هر فرد فرق می کند پس سعی نکنید تقلب کنید

درضمن سئولات نمره ی منفی نیز دارد

و

 کسانی که قبول شوند به مکانی به نام بهشت برده میشوند

و

کسانی که روفوزه شوند به مکانی به نام جهنم برده میشوند

چند روزی گذشت و زمان امتحان فرا رسید من وارد دنیا شدم.

روی صندلی نشستم،چیزی نگذشت که برگه ها را دادند و امتحان شروع شد.

برگه یک راهنمایی داشت که می گفت:

سئوالات ممکن است  به روش های مختلف حل شود پس اگر یکی نشد

دیگری را امتحان کنید.

سئولات را می خواندم و هر کدومو که میتونستم حل می کردم،سئولات

همش سخترو و سخترو میشد، تا اینکه به مبحث تکلیف رسید و از اون

جا  به بعد سئولات به نهایت سختیه خودش رسید.

سالن یک مراقب داشت که از بالا همه چیو زیر نظر داشت و یرای هر نفر

 دو مراقب قرار داده بودن که حواسشون کاملا به ادم بود و تقلبو به حداقل

رسونده بودن.

یکم گذشت دیدم از بعضیا برگه هاشون گرفتن بدون این که قبلا بهشون گفته باشند چه قدر وقت دارن یا چه قدر از وقتشون باقی مانده.

من هنوز تو بیشتر سئوالات گیر کردم  و فقط امید دارم  که وقت بیشتر برای حل سئولات داشته باشم و در نهایت بتونم قبول شم.

۰۵ آبان ۹۲ ، ۲۰:۲۷ محمد امین رحمتی
زندگی مانند یک بازی رایانه ای ست دارای زمانی محدود،قدرتی محدود،ثروتی محدود،توانایی انجام کار های محدود و....که همگی انها با تلاش ، کوشش و آزمون های بسیار قابل ارتقاء ورسیدن به نا محدود هاهستند. ازمون هایی که قدم به قدم دشوار تر می شوند. گاهی اوقات افراد می خواهند یک شبه به همه ی این موارد دست یابند و فکر می کنند که تنها به سادگی گفتن آن است. البته بعضی افراد از راه های خلاف به این موارد دست می یابند اما تنها برای زمانی محدود وبعد از آن حتی از ان چیزی که در گذشته بوده اند هم پست تر می شوند واین چیزی جز خواست خداوند نیست. همانطور که گفتیم زندگی مانند یک بازی رایانه ای است وهمانند ان دارای رمز ورموزی است که انجام انها رسیدن به ناممکن هارا ممکن می سازد. و بهتر از آن می توان گفت که به اتمام رساندن هر چه بهتر این آزمون را برای ما ساده تر می سازد. پس با ید سعی کنیم تا علاوه بر تحمل سختی ها رمز ورموز این بازی را هم یادبگیریم.
زندگی یک بازیست.در این بازی که تنها یکبار قادر به انجام آن هستیم،برنده کسی است که تعداد کارهای پسندیده و خوبش بیشتر از کارهای ناشایست و بدش باشد.
قوانین این بازی نیز در قالب کتاب هایی به نام قرآن تورات و انجیل توسط سازنده بازی که خداوند بزرگ باشد به واسطه پیامبران به ما بازیکنان رسانده شده؛در این کتاب ها تعدادی ترینر نیز تهیه شده که با عمل کردن به
 آنها می توانیم خود را به پیروزی نزدیک تر کنیم.
در این بازی موجودی وجود دارد که همیشه در تلاش است تا ما را از مسیر درست بازی منحرف سازد و ما باید همیشه مراقب این موجود باشیم.
با به دنیا آمدن هر فرد این بازی به صورت خودکار برای او اجرا شده وتا هنگامی که قلب آن فرد می تپد این بازی ادامه دارد.
بازی به صورت آزاد بسیار راحت است اما برا جمع کردن امتیاز که کارهای نیک وپسندیده باشند،باید بسیار تلاش کرد.
در این بازی همانند بازی های ماشینی باید کوشید که در جمع کردن امتیاز از یکدیگر سبقت بگیریم.
در بازی مار پله هنگامی که مهره ما بر روی سر ماری میرود،باید مهریمان را تا چند خانه به عقب برگردانیم؛برای این کار سر آن مار را تا دمش دنبال می کنیم و پس از قرار دادن مهره خود روی دم مار می توانیم به بازی ادامه دهیم.کار های بد نیز مانند این مار ها عمل می کنند و ما را از پیروزی دور می کنند.
کل این بازی در روزی به اتمام می رسد.
در روز قیامت که موقع اعلام برندگان و بازندگان است،قلب تمامی بازیکنانی که پس اتمام بازیشان دیگر نمی زد،دوباره شروع به تپیدن می کند و همه بازیکنان برا اعلام نتایج به صف می ایستند.
پس از اعلام برندگان و با زندگان؛برندگان به سرزمینی که نامش بهشت است برده می شوند و آنان در آنجا جاویدند و می توانند به راحتی و به صورت همیشگی زندگی کنند.البته در آنجا بعضی از کارهی بد که در بازی وجود داشت و انجام آنها گناه بود دیگر گناه نیست.
و اما بازندگان نیز به مکان هایی برده می شوند به نام جهنم که در آنجا جاوید می مانند و مورد غضب سازنده ی بازی قرار می گیرند.
آزمون زندگی  
عمر انسان بزرگ ترین نعمتی است که خدا به او داده و باید از آن به نحو احسن استفاده کرد، جوری که هم دنیا ی خود آباد گردد و هم آخرت. نعمت عمر همان آزمون زندگیست که هر کس به نحوی از آن استفاده می کند. در این آزمون که خداوند از بنده ی خود میگیره هر کس نمره دریافت میکند. انسان در این مدت باید نه افراط کند نه تفریط. یعنی طوری که نه زندگی دنیا را بر خود تباه و یا طوری که آخرت خود را خراب کند و در این آزمون تجدید شود و نتواند نمره ی قبولی را کسب نماید .
انسان در این آزمون به نسبت سخت، می تواند به را حتی نمره قبولی را کسب نماید. انسان در این آزمون از 15سالگی مکلف به انجام احکام دین می شود و از آن به بعد  دیگر باید خیلی بیشتر مراقب اعمال و رفتار خود باشد. سر انجام این آزمون در آخرت معلوم می شود که هر کس در چه درجه ای از بهشت یا جهنم قرار می گیرد.
کلاس:101
۰۶ آبان ۹۲ ، ۱۶:۵۹ سیدعلیرضا عقیلی
سلام
من در اینجا می خواهم یک بازی استراتژیک را برایتان معرفی کنم.اسم این بازی{نبرد با زندگی}است و حداقل سیستم مورد نیاز برای انجام این بازی ایمان و توکل به خداست.شاید برایتان عجیب باشد ولی این بازی به گونه ای طراحی شده تا تمام مردم بتوانند از آن استفاده کنند.طراح این بازی را مطمئنا می شناسید و او کسی نیست جز خدای بلند مرتبه!این بازی به گونه ای طراحی شده که در آن طراح این بازی می تواند هر کسی را که بخواهد پیروز کند و یا اینکه شکست دهد.این نشان دهنده ی قدرت بسیار زیاد طراح بازیست.این بازی شامل یک مرحله ی اصلی به نام دنیا و دو مرحله ی فرعی به نام های بهشت و جهنم است.اگر کاربر بتواند در مرحله ی دنیا تمام کارهایی که بر دوش او گذاشته شده به خوبی انجام دهد امتیاز لازم برای راهیابی به مرحله ی بهشت را به دست می آورد و می تواند در این مرحله هر میوه ای که دوست دارد بخورد,هر جایی که دوست دارد برود و به طور کلی هر کاری که دوست دارد انجام دهد.در غیر اینصورت اگر نتواند امتیاز لازم برای راهیابی به مرحله ی بعد را به دست آورد به مرحله وحشتناک و دردناک جهنم فرستاده می شود.در این مرحله آتش سوزان انتظار او را می کشد...
نکته ی بسیار مهم که این بازی را با بازی های دیگر متمایز می کند این است که شخص کاربر فقط یک بار می تواند این بازی را انجام دهد!!!پس باید با دقت زیادی بازی کند و تا جای امکان از مسیرهای انحرافی دوری کند.شاید این سوال در ذهنتان به وجود آمده باشد که راه های انحرافی چه راه هایی هستند؟؟پاسخ این سوال و تمامی سوالات دیگری که در باره ی این بازی در ذهنتان ایجاد می شود را می توانید در دفترچه ی راهنمای جامع ما پیدا کنید.اسم این دفترچه قرآن کتابی است که توسط طراح بازی به چاپ رسیده است.در واقع طراح بازی تمام چیت های بازی را در این دفترچه نوشته تا تمام کاربران بتوانند با اندکی دقت در این بازی پیروز شوند.برای مثال یکی از مهم ترین چیت ها انجام کارهای واجب و ترک کارهای حرام است.کسی که از این چیت استفاده کند گام بلندی برای پیروزی در این بازی برداشته است.شاید متوجه شده باشید که هدف از انجام این بازی این نیست که سکه های بیش تری جمع کنیم بلکه ما تمام تلاشمان را می کنیم تا بتوانیم به مرحله ی بهشت راه پیدا کنیم.پس خرج کردن سکه ها در انجام این بازی نه تنها برای ما بد نیست بلکه می تواند ما را در رسیدن به پیروزی یاری کند. پس در همین جا دو مورد دیکر از چیت ها را لو می دهم:پرداخت زکات و کمک به فقرا.از آن جایی که طراح بازی بسیار مهربان است در بازی قسمتی تحت عنوان زیارت خانه ی خدا و حرم معصومین قرار داده تا شخصی که تا آن زمان نتوانسته به خوبی بازی کند با انجام مراحل این قسمت بازی را ریست کند و دوباره بازی را آغاز کند!!!البته این قسمت از بازی برای تمام کاربران فعال نیست!!!کاربرانی که تا آن زمان به وظایف خود در بازی اهمیتی نمی دادند و فقط به عیش و نوش می پرداختند نمی توانند بازی را از ابتدا آغاز کنند بلکه فقط برخی از امتیازهای منفی آن ها پاک می شود.این بازی در کل کره ی زمین به فروش می رسد!!طراح بازی فکر هزینه ی بازی را هم کرده!!قیمت این بازی در سراسر دنیا فقط صفر ریال می باشد.امیدوارم توضیحاتم درباره ی این بازی زیبا کامل بوده باشد.به امید موفقیت همه ی شما در این بازی.....
۰۶ آبان ۹۲ ، ۱۷:۴۴ سیدمحمد سجادی

به نام خدا

می خواهم درباره ی آزمونی بزرگ صحبت کنم.حتما فکر می کنید کنکور، المپیاد یا امثال این هاست اما این آزمون خیلی بزرگتر و حساس تر از آن است که تصور می کنید؛ به طوری که اگر دراین آزمون رد شوی دیگر فرصت دوباره ای نخواهی یافت تا بتوانی جبران کنی. پس باید هر چه در توان داری بگذاری تا بتوانی از این آزمون پیروز و سربلند بیرون بیایی.

تفاوت این آزمون با کنکور این است که اگر در کنکور برگه ات را سفید تحویل دهی به تو نمره ای نخواهند داد اما اگر دراین آزمون برگه ای که سفید به تو تحویل داده شده است را همچنان تا آخر آزمون ، پاک و عاری از هرگونه کثیفی بتوانی حفظ کنی و آن را با پاسخ های اشتباهت سیاه نکنی به تو نمره ی خوبی    می دهند. تفاوت دیگر این است که تعداد شرکت کنندگان کنکور محدود و بستگی به تمایل انسان دارد اما شرکت در این آزمون بزرگ برای همه اجباری است و تعداد شرکت کنندگان را فردی دیگر تعیین می کند . ازجمله تفاوت های دیگر این دو آزمون این است که پیش ازکنکور فرصت آمادگی  برای آن به تو داده می شود اما برای این آزمون از قبل آمادگی نداشته و باید همه چیز را در خود آزمون تجربه کنی.

بله؛ ما همه شرکت کنندگان آزمون بزرگ زندگی هستیم، بعضی ها با کارنامه ی درخشان قبول می شوند و از این آزمون دشوار سربلند بیرون می آیند و بعضی دیگر .....

                       کلاس 103

۰۶ آبان ۹۲ ، ۱۸:۱۲ مهرداد رحمانی
نمی دانم خوابم یا بیدار،سردرگم هستم.نمی دانم فردا هستم یا نه خود را میان هزاران موجود می بینم.وارد یک سرزمین شده ام سرزمینی که همه چیز دارد سرزمینی که فقط یک بار در آن هستم. می خواهم بازی کنم،زندگی کنم ودنیایی را که در رویاهایم می بینم یک بار برای همیشه بسازم دنیایی بدون مرز. می خواهم برای خود زندگی کنم عروسک عروسک گردان ها نباشم. می خوهم از مرز خود عبور نکنم،رویاهای دیگری را خراب نکنم. می خواهم دیگران را یاری دهم به آرزوهایشان نزدیک کنم.می خواهمقدر این فرصت را بدانم فرصت نشان دادن خود شایستگی برای ماندن،برای عشق،نوآوری و آرمان هایم.دوست دارم زندگی ام را مانند یک موسیقی بسازم تادر آآن همه چیز موج بزند.می خواهم به کمال در همه چیز برسم زیرا این زندگی من هست ومن فقط یک بار فرصت دارم.
گر آخرین فریب تو ، ای زندگی ، نبود 
اینک هزار بار ، رها کرده بودمت 
زان پیشتر که باز مرا سوی خود کِشی
در پیش پای مرگ فدا کرده بودمت
هر بار کز تو گر آخرین فریب تو ، ای زندگی ، نبود 
اینک هزار بار ، رها کرده بودمت 
زان پیشتر که باز مرا سوی خود کِشی
در پیش پای مرگ فدا کرده بودمت
هر بار کز تو خواسته ام بر کنم امید 
آغوش گرم خویش برویم گشاده ای 
دانسته ام که هر چه کنی جز فریب نیست 
اما درین فریب ، فسون ها نهاده ای 
در پشت پرده ، هیچ مداری جز این فریب 
لیکن هزار جامه بر اندام او کنی
چون از ملال روز و شبت خاطرم گرفت 
او را طلب کنی و مرا رام او کنی
روزی نقاب عشق به رخسار او نهی
تا نوری از امید بتابد به خاطرم 
روزی غرور شعر و هنر نام او کنی
تا سر بر آفتاب بسایم که شاعرم 
در دام این فریب ، بسی دیر مانده ام
دیگر به عذر تازه نبخشم گناه خویش
ای زندگی ، دریخ که چون از تو بگسلم 
در آخرین فریب تو جویم پناه خویش خواسته ام بر کنم امید 
آغوش گرم خویش برویم گشاده ای 
دانسته ام که هر چه کنی جز فریب نیست 
اما درین فریب ، فسون ها نهاده ای 
در پشت پرده ، هیچ مداری جز این فریب 
لیکن هزار جامه بر اندام او کنی
چون از ملال روز و شبت خاطرم گرفت 
او را طلب کنی و مرا رام او کنی
روزی نقاب عشق به رخسار او نهی
تا نوری از امید بتابد به خاطرم 
روزی غرور شعر و هنر نام او کنی
تا سر بر آفتاب بسایم که شاعرم 
در دام این فریب ، بسی دیر مانده ام
دیگر به عذر تازه نبخشم گناه خویش

ای زندگی ، دریخ که چون از تو بگسلم 
در آخرین فریب تو جویم پناه خویش
پاسخ:
در انشاهای خود وقتی از شعر دیگران استفاده می کنید بهتر است از دو بیت بیشتر نشود.
۰۶ آبان ۹۲ ، ۱۹:۱۵ محمد محسن امینی
بسم رب العالمین

   آزمون زندگی در واقع همان حیات در این دنیای مادی است که خداوند برای خلقش در نظر گرفته است و بر اساس نتیجه ی همین آزمون بزرگ و بسیار مهم، انسان ها در نهایت به دو دسته تقسیم می شوند.
   بعضی ها با استفاده از عقل سلیم و راهنمایی های راهنمایان دین و با چشم پوشی از هوا و هوس های این دنیا ، در طول عمر خویش به سوالات این آزمون بهترین پاسخ ها را می دهند و ابته شاید هم با اندکی اشتباه به هر ترتیب که هست نمره ی قبولی را می گیرند و در بهشت جاودان خواهند ماند.
   از طرفی دیگر بعضی ها هم هستند که بدون توجه به دستورات و احکام الهی و با انجام اعمال ناشایست، به راحتی به سوالات پاسخ های اشتباه و نامناسب می دهند و در آزمون زندگی قبول نمی شوند و در نهایت در مقابل بهشتیان، درون آتش جهنم قرار خواهند گرفت.
   کسانی نیز هستند که در این آزمون ناامید می شوند و دست به گناه بسیار بزرگی می زنند که باعث می شود اصلاً برگه شان تصحیح نشود و مستقیماً به جهنم بروند.
الهم جعلنا من المومنین
کلاس:101

زندگی انسان در واقع مانند بازیی است از طرف خدا که مانند هر بازیه دیگر دارای قوانیین خاص خودش است.در این بازی یک سری راه وجود دارذد که اگر از ان راه ها برویم به مرحله ی اخر نزدیک تر میشویم. در این راه جا های وجود دارد که جان ما را کم میکند اما نباید نگران شویم چون اگر جا هایی باشد که جان ما را کم کند حتما جا هایی هم است که جان ما را زیاد میکند.حتی در بازی اگر خطایی کنیم متوانینم خطایمان را جبران کنیم و خودمان را به بازی برگردانیم.

در این بازیه پیچیده مراحلی وجود دارد که جزء مراحل اصلی بازی نیستند. هدف گذاشتن این مراحل اضافه ،اضافه کردن تجهیزات به خود است که درواقع در ازمون زندگی همان کارهایی است که رطق و روزیمان را بیشتر میکند. از جمله این کارها عبارت اند از:عیدی دادن در روز غدیر خم،روزه در برخی عیدها و...

ازمون زندگی بازیی است که فقط یک بار ان را می توان انجام داد.پس سعی کنیم هیجان ان را بالا ببریم واز همه بهتر باشیم.

۰۶ آبان ۹۲ ، ۱۹:۲۱ sadeq paydar nobakht
این زندگی برای چیست؟
چرا این همه تلاش و هزینه کنیم تا در آخر به چه برسیم؟
آیا واقعا ارزش دارد که تمام طول عمر خود را با سرسختی ادامه دهیم؟
جواب این سوال ها و تمام سوال هایی که درباره ی زندگی از ما پرسیده میشود چیست؟
خوب میتوان گفت که معلوم است این زندگی ارزش دارد و میتوان گفت این زندگی یک بازی بزرگ است که قوانین آن نیز مثل خودش بزرگ و زیاد است. که البته یک داور لایق و خوب بر آن نظارت میکند و هرگز نمی گذارد که کسی حتی یک خطای کوچک کند. البته میتوان گفت که این رقابت بزرگ بین تمام انسان هایی که در آن هستند به این سختی که به نظر می آید نیست و در  صورت انجام کارهای خاصی که در راهنمای این زندگی وجود دارد پاداش به شما تعلق می گیرد.
البته اینطور ساده هم به این دنیا نگاه نکنید که اگر به نقطه ای برسی که احساس کنید ممکن است ببازید شروع مجدد کنید نه فرق این بازی این است که در آن امتحان کردن و تمرین کردن وجود ندارد.
این زندگی آزمونی دارد که البته دوباره این آزمون با آزمون هایی که تا به حال شنیده اید فرق دارد و فرق آن این است که در  تمام لحظات بازی از شما  آزمون گرفته می شود و مانند یک مربی است که برای انتخاب یک بازیکن متکی به یک بازی نمی شود.
من در این متن فقط ظاهر و کلیت این بازی بزرگ را به شما اطلاع دادم حال شما نیز با مراجعه به آن کتاب راهنما که گفته شد می توانید باطن و قوانین دقیق آن را یاد بگیرید.



صادق پایدار نوبخت
کلاس 103  
۰۶ آبان ۹۲ ، ۱۹:۴۵ هادی قوامی نژاد
<<بسم رب الشهدا و الصدیقین>>


بزرگ ترین آزمون زندگی من را میتوان آزمون بالغ شدن دانست،زیرا در این آزمون هر که قبول شود تا آخر عمر قبول است ولی وای به حال کسی که حتی نتواند چیزی در ورقه ی امتحان بنویسد.وقت آزمون من هنوز به اتمام نرسیده است و میتوانم با کف نمره هم قبول بشوم ولی من به کف نمره هم راضی نیستم و میخواهم نمره کامل را بگیرم.حتی تقلب هم جواب نمی دهد و وقتی که تقلب می کنم باز هم مردودم چون این بحث و امتحان حد اقل برای چهل سال دیگر لازم است و قطعاَ اگر من تقلب بکنم باز هم پایم می لغزد.این شیطان رجیم دست از سر آدمیزاد بر نمی دارد و او را رها نمی کند و دائماَ می خواهد که نتیجه ی آزمون همراه با تقلب باشد.من هم تا به حال وسوسه شده ام اما با توکل به خدا سعی نمودم که گولش را نخورم.این آزمون سخت ترین امتحان در طول زندگی ام هست.البته متاسفانه در چندین مورد دیده شده است که تعدادی از دوستان به دام شیطان افتاده اند و نتیجه ی رفتارشان برای من ناخوشایند است و دائماَ به خدا ی بزرگ پناه می برم و با استفاده از منابعی هم چون قرآن کریم،نهج البلاغه و  دیگر کتب اسلامی در جه تقویت روح و روانم می باشم و امید وارم در مقابل خون شهدا سر بلند و سر فراز باشم و خجل نگردم و همواره خدا را در نظر دارم تا با اتکا به خدا و رسول(ص) و ائمه ی اطهار و بزرگان دین در دام شیطان گرفتار نگردم.


کلاس 101
۰۶ آبان ۹۲ ، ۲۰:۱۹ علی منوچهری دانا

آزمون زندگی امتحانی است که در زندگی سوال هایش را پاسخ می دهیم در پایان این آزمون عمر انسان نیز پایان می یابد و تصحیح کننده ی این برگه ی درخشان یا تیره که در کار خود هیچ اشتباهی ندارد مشخّص می کند که چه کسی قبول و یا رد شده است ولی یک تفاوت بزرگ در این تصحیح و تصحیح هایی که می شناسیم وجود دارد و آن این است که هیچ فرصتی برای امتحانی مجدّد وجود ندارد و تنها انسان یکبار می تواند خود را ثابت کند.امید است انسان بتواند با الگو گرفتن کسانی که در این آزمون سربلند شده اند خود را به برترین درجات الهی برساند. کلاس 101

۰۶ آبان ۹۲ ، ۲۰:۳۷ محمد چواد زینالی خانقاه

زندگی ازمونی بیش نیست.خداوند همه ی مارادرزمین بوجود اورد تا مدتی زندگی کردهو ببینیم ایا به خداوند وفادار هستیم یا نه؟قانون زندگی کردن در دنیا قوانینی است که خداوند سالهای پیش با استفاده از پیامبرش و امامان معصوم و قران که بزرگترین معجزه ی الهی بود این قوانین را برای ما انسان ها بوجود اورد.طبق این قوانین انسان باید مومن و فداکار باشد و قلبش صاف باشد و نماز بخاند.به پدرومادرش احترام گذارد.اگر نیازمندی نیاز به کمک دارد به او کمک کندو......  . پس اگر انسانی به همه ی این قوانین احترام گذاردو ان ها را رعایت کند موفق خواهد شدو ثواب بیشتری میبرد و اگر کسی اسن قوانین را رعایت نکرد وهر کاری که دلش خوست کرد بی تردید جزو ادم های جهنمی است.برای همین کار خداوند بهشت و جهنم را افرید که به وسیله ی ان انسانهای خوب از انسانهای بد جدا شود.خلاصه همه ی ما در دنیا زندگی ابدی نخواهیم داشت و تلاش کنیم که بهترین کارهارا انجام دهیمتا جزو ادم های دسته اول باشیم یعنی بهشتیها 

۰۶ آبان ۹۲ ، ۲۰:۴۵ ارشیا بردبار

به نام پروردگار دریا

هر روز صبح قبل از خورشید بیدار می شد. پیر مرد بود و یک تور پاره؛ پیرمرد سال ها دوست دریا بود؛ قایق پیرمرد مثل تورش پر از سوراخ بود و پیرمرد خدارا شکر می گفت؛ دریا طوفانی می شد، پیر مرد شکر می گفت ؛ باد بی رهمانه می تازید و پیر مرد شکر می گفت ؛ موج ها سراسیمه به طرف پیرمرد روان می شدند و پیرمرد شکر می گفت؛ ابر گریان بر پیرمرد می بارید، واو شکر می گفت؛ روز ها در پی هم می رفتند و پیر مرد فرتوت تر می شدوباز شکر می گفت؛ پیرمرد سخت بیمار شد و بازشکر می گفت؛ پیر مرد تنها بود آخر دریا دو پسرش را با خود برده بود و پیرمردشکر می گفت؛ بامش کم بود برف بسیار داشت ولی شکر می گفت؛

تا این که یک روز پیرمرد دیگر زود تر از خورشید بیدار نشد و به دریا نرفت؛ آخر پیرمرد دریا شده بود...

 

۰۶ آبان ۹۲ ، ۲۰:۵۹ حامد ایزدی فر
به نام خالق آسمانها
زندگی یا آن چیزی بتوان زندگی دانست،متأسفانه یا شاید هم خوشبختانه،مثل کنکور نیست که فقط نتیجه آن مهم باشد و ما فقط به دنبال جواب آخر آن باشیم.آنچه که در این زندگی قابل توجه است،روش زندگی کردن است که باید راه صحیحی باشد.به همین دلیل است که میگوییم:هر لحظه زندگی آزمون است.زندگی ما مانند زندگی ماهی ها در آب است.ماهی ها در هر لحظه ممکن است گرفتار یک قلاب شوند.قلاب های زندگی ما یا همان آزمونهای زندگی ما،علامت چه سؤالی هستند که ما اکثر  اوقات به آنها پاسخ می دهیم؟
ما در زندگی اسیر کدام یک از قلابها خواهیم شد؟
حسد؟
خشم؟
کینه؟
غرور؟
و....
"خدایا!دستم به آسمانت نمی رسد،اما تو که دستت به زمین می رسد،بلندم کن."
آمین

حامد ایزدی فر
کلاس: 101
۰۶ آبان ۹۲ ، ۲۱:۱۳ احسان سمسار

به نام خدا

به نام کسی که زندگانیم داد.

به نام کسی که برایم پستی ها را بلند و  بلندی ها را هموار ساخت.

ای زندگی، توصیف و تکرارت  میسر نیست؛ اما من انسان، منی که خلق شده خالق زندگانی ام، عزم مدارایت دارم.

کنار آمدن با تو سخت است؛ زمانی من روی خاک می افتم و زمانی بر تو غلبه میکنم.

سختی هایی که روا می داری، پایانی ندارد، رحمی کن، درکمان کن، با ما کنار بیا.

زندگی همهمه مبهمی از رد شدن خاطره هاست،

هر کجا خندیدیم، هر کجا خنداندیم، زندگانی آنجاست.

۰۶ آبان ۹۲ ، ۲۱:۱۷ mohammad dashtkoohi

به نام خدا

بزرگترین امتحان انتخاب است یعنی وجود چندین راه برای انتخاب که البته تمام انتخاب ها به تعالی نمی رسند ودقیقا دشواری انتخاب به همین دلیل است .حتما در طول زندگی به افرادی رسیده ایم  که در موفقیت به سر می برند(البته هرکس موفقیت را با معیار های خود معنی می سازد اما موفقیت اصلی همان رسیدن به خالق یکتا است) و گروهی در مشقت (که این هاهمه یک انتخاب هایی بزرگ هستند).اگر با انان حرف بزنی تمام مشکلات را بر سر تقدیر می ریزند اما انان با انتخاب هایی که به نظر ریز و کم اهمیت می رسند این انتخاب های بزرگ را کرده اند پس هرگز به تقدیر ایراد نگیر چون این انتخاب باعث به وجود امدن ایراداتی در تو می شود زیرا ان ها تنها وقت تورا می گیرند در حالی که باید این وقت را برای انتخاب هایی نوین ویا عمل به انتخابات بزرگ گذشته صرف کرد گذشته ها را به گذشته بسپار واز ان پند بیاموز و با اموخته هایت تصمیم هایی  بزرگ بگیر تا فردایت را روشن سازی امتحان زندگی یعنی بزرگترین امتحان زندگی تصمیم های تو هستند هرچند کوچک باشند چون از کوچک بزرگ ساخته می شود تا کوچکی نباشد بزرگی نیز نیست.

۰۶ آبان ۹۲ ، ۲۱:۲۲ علی جاویدان

   گویی زندگی یک دفتری از خاطرات است و هر بار نویسنده ای تازه می یابد . هستی هر آنچه که هست را می توان به سادگی در معنای این واژه گنجاند . نقل است دو کس زیستن را به توصیف آورده اند ؛ اول آنان که گویند " زندگی ، چیدن سیبی است که بایست آنرا چید و رفت                 زندگی تکرار همان پاییزی است که بایست دید و رفت " و اما دسته ای دیگر بر این باورند که زندگی وقفه ای در زندگی جاودان انسان ،  درواقع وجودی از کردگار یزدان  است ؛ بدان معنا که زندگی تماما عشق بازی با خدا و اولیای خداست ، همان گونه که خود بدان عقیده دارم !

گویند هرکس آرمانی دارد

منتهی تا همین چندی پیش ندانستم آرمان چیست

همان کودکی بودم که باری واژه ای آموخته است

واژه ای که گویی تواند هستی وی گشاید

واژه ای که تواند هستی وی سزاید

آری ، واژه آن بود که آورد  دری

دری ز سوی در دیگری

منتهی واژه برایم دوباره تکرار شد

زندگی تنها دیدن یک یار شد

خداوندا  ؛ همانا تو یار و همدم همیشگی ما بوده ای ، هستی و البته خواهی بود و هیچ شکی نسزاید . از جایی که سخن ها در این قالب بسیار است ، نمی توان همگی را به انسجام درآورد و زندگی را جمله با هم معنا کرد .  درآخر می بایست گفت تمامی ما انسان های از آدمیت فاصله گرفته ایم مگر پیغمبران خدا و پیشوایان و اولیای خداوند . تهی از هرگونه ازدیاد در بیان عقیده ...

                               

 

 

۰۶ آبان ۹۲ ، ۲۱:۲۷ پارسا دولتی
    مدت این آزمون طول عمر ماست که تا به حال 15سال از آن گذشته اما نکته ی قابل تامل این است که ما نمی دانیم که مدت آزمون چقدر است؟!فردا است یا 80 سال دیگر؟؟؟
    ما باید نمره ی قبولی را در این آزمون کسب کنیم و تجدید نشویم.زیرا آزمون دیگری از ما گرفته نمی شود و از نوجوانی یا حتی کودکی شروع به حل این سوال ها کنیم.باید توجه داشته باشیم که پاسخ سوالات را درست بدهیم نه غلط.زیرا هر جواب غلط نمره ی منفی دارد و از نمرات صحیح ما می کاهد.
    شروع به حل سوالات کن و در تمام آزمون حواست به آزمون باشه.
    از آسان برو به سخت(اینم راهنمایی).هنوز دیر نشده.ماهیو هر وقت از آب بگیری تازه است.
۰۶ آبان ۹۲ ، ۲۱:۲۷ علیرضا هوشمند
آزمون زندگی
مابرای چه به این دنیا آمدیم؟
جواب من برای این سوال این است که مابه این دنیاآمده ایم که به جایی برویم که خیلی ازدنیابهتر است درواقع دنیاجلسه امتحان است.طولانی ترین امتحان ،که برای هرکس زمان آن متفاوت است قاعده امتحان به این صورت است که :هروقت اسم ما خوانده شد باید برگه راتحویل دهیم. هرکه زمان بیشتری راصرف امتحان کند(یعنی اسمش دیرترخوانده شود) نباید خوشحال باشد چون به جواب های خود بیشتر شک می کند 
کلاس103وجواب های درست خود را غلط اصلاح می کند ودر این  امتحان بعضی از تقلب هاآزاداست:می توانیم ازآدم های درس خوان تقلب کنیم واشتباه آدم های تنبل راببینیم وآن جواب هارا درورقه امتحان خودمان ننویسیم،وما می توانیم از روی کتاب هم جواب هارا بنویسیم ومی توانیم ازمعلم های خودمان نیز سوال بپرسیم دراین امتحان معلم ها وظیفه دارند که هرسوالی که مابپرسیم راجواب دهند.
هرکس که خودش ازجلسه امتحان بیرون بیاید اگر همه جواب هارا هم درست بنویسدبرگه اش تصحیح نمی شود.
جواب امتحان راهم زمانی تحویل می دهندکه همه امتحانشان راتمام کرده باشند.
این امتحان نمره منفی هم دارد به صورتی که هرغلط به اندازه خودش ازسوال ها درست کم می کند.
هرکس فقط میتواندیک بارامتحان دهد واگرامتحان راردشوید دیگر فرصت دوباره ای داده نمی شود.
((پس تلاش کنید که دراین امتحان پیروز شوید))
کلاس103
۰۶ آبان ۹۲ ، ۲۱:۳۲ محمدمهدی جمشیدی
ازمون زندگی فرصتی است که باید خود را در این دنیا پر از باری کنی که در اخرت از ان استفاده کنی
باید در این دنیا زمان بیشتری بگیری که بتوانی این بار را بزرگتر وسنگین تر کنی
برای بزرگترکردن بار هرچه می توان باید کار نیک کرد و برای سنگین تر کردن بار باید کارهای نیک با ارزش تری انجام داد
هیجان در این ازمون بسیار بالاست چون تنها و تنها یک بار اتفاق می افتد  هیجان بالا است در نتیجه درصد خطای بالا
خوشا به حال انان که گرفتار هوا و هوس نمی شوند و خوشا به حال انان که خطاهای کمتری نجام می دهند
خداوند امامان وپیامبرانی را برای کمک به انسانها برای دوری از این راه های انحرافی قرار داد و کسانی که به حرف انان و جانشینان به حق انان و ولایت علی روی اوردند از این انحرافات در امان می مانند و به سرمنزل مقصود می رسند.
۰۶ آبان ۹۲ ، ۲۱:۴۲ احسان لک مظاهری
به نام مرسله پیوند گلوی قلم

چه جالب است!ازمونی که این همه سال وقت دارد.عجیب است که هرچه قدر هم که وقت داشته باشیم بازهم در اخر کار ناتمام داریم.مانند زنگ تفریح است که هنگامی که زنگ کلاس میخورد تازه یاد کارهایی که نکردیم می افتیم.در زندگی هم هنگامی که دست دردستان عجل میگذاریم میفهمیم که هیچ کاری انجام نداده ایم .حتی اگر عابد ترین فرد هم باشیم این احساس را داریم.خیلی عجیب است که برای ازمونی این همه وقت داشته باشیم و در نهایت نیز نتوانیم نتیجه ای مطلوب بدست اوریم.واقعا چرا؟چرا که میدانیم در نهایت سکوی پرتابی برای دنیایی جدید وجود دارد این مطالب را ریشه یابی نمی کنیم ؟ چرا سعی نمی کنیم که از این امون که از ازمون ریاضی مدرسه هم اسان تر است موفق شویم؟بله درست است به نظر من از ازمون ریاضی هم اسان تر است .زیرا تمام ابزار هاو تمام راه های درست و غلط و دوستان ودشمنان همه از قبل مشخص شده اند و فقط کافیاست که در راهی که هزاران پیامبر و امام و کتب مقدس مشخص کرده اند و علامت گذاری شده است جاپای ان ها بگذاریم . اما در ازمون ریاضی مدرسه باید از چندین فرمول و راه حلجواب را پیدا کنیم و بعضی اوقات نیز خلاقیت به خرج دهیم.اما در ازمونی که همه چی واضح و مشخص است نیازی به خلاقیت نیست.

بیایید کمی روشن فکرانه بنگریم.
۰۶ آبان ۹۲ ، ۲۱:۵۹ امیر نورمحمدی

زندگی پرازفرازونشیب هاست که عده ای درآن سرخم می آوردند و تسلیم روزگار می شوند ولی بعضی ها موفق و سربلند از آزمون بیرون می آیند. شکست در زندگی حتی برای چندین بار ، به معنای بسته شدن تمامی درب ها و پایان همه ی فرصت ها نیست و با تلاشی دوباره و بیشتر ، چه بسا دریچه های بزرگ تر و بهتری  به روی ما بازمی شوند .

خداوند می توانست همه ی  انسان ها را مانند هم قرار دهد ولی ابن کار را نکرد تا در چیزهایی که به انسان ها عطا کرده ، آن ها را بیازماید بنابراین بعضی  از انسان ها در کارهای نیک سبقت گرفته و پاداش کارهای نیک خود را در روز معلوم می گیرند .

خداوند از هیچ کس بیش از توانایی اش تکلیفی نمی خواهد و انتظار خداوند از انسان ها هرگز یکسان نیست و وظیفه  ی هر فرد نزد پرودگارش متناسب نعمت ها و توانایی هایی است که در اختیار دارد .

کلاس:101

زندگی انسان فراز و نشیب های بسیاری دارد که بسیاری از انها حاصل اعمال و پاسخ های ما نسبت به ازمون های زندگی است.اگر پاسخ های ما صحیح باشند زندگی ما نسبت به نمره ای که دریافت کرده ایم بهتر خواهد شدو برعکس اگر پاسخ های ما نادرست باشد زندگی مان نسبت به نمره بدتر خواهد شد.زندگی در واقع ازمونی بزرگ متشکل از چند ازمون کوچکتر است که برای پیروزی در زندگی باید نمره ی قبولی در ازمون های جزیی تر را گرفت.و اما لازمه های اخلاقی عزت و سربلندی در زندگی چیست؟؟صبر شجاعت تفکر اعتماد به نفس و ... از لازمه های موفقیت در زندگی هستند.ما می توانیم با رعایت این اصول و ایمان به خدا و جرکت در مسیر درست در تمامی ازمون های زندگی خود زندگی موفق و سزبلند باشیم...کلاس 101...
۰۶ آبان ۹۲ ، ۲۲:۰۶ محسن فردی پور

آزمون زندگی:

زندگی را بنگر. زندگیکه سر تا سر آن آزمون های ریز و درشت گنجانده شده.زندگی ای که تنها یک هدف دارد آن هم خدا. زندگی که طراحی شد تا بندگان مخلصش او را ببینند.عمر ما هم اجلی است بر این آزمون بزرگ و سرنوشت ساز.هرکه بخواند نیک پندی از او بر می گزیند نیک رهی.ای آدمیان نباشد که عبرت باشد و ما غافل از آن پی عیش خود رویم.هر رخداد اندک و درشتی که رخ می دهد و میان پلیدی و خوبی راه جدا می کند یک آزمون است و جواب صحیح ان بر کسی پوشیده نیست.پس چرا مای غافل از خود هرچند گاهی پاسخ ضد پروردگار را سزاوارتر می دانیم.نباید ز یاد برد که خدای تبارک و تعالی،ارحم الراحمین هست وبدون شک پوشاننده اشتباهات ما در تصمیم گیری هامان.ولی از حافظه این را هم نبریم که رب العزیر عادل هم هست و عادل هم نمی تواند به یک نفر که بخشیدن او بیش تر از سایرین به او پاداش بدهد به هر حال ای زمینیان غرق در گناه برخیزید به طراح این آزمون بزرگ که تمام صفات نیک را دارد لبیک گویید و قدم در راه پاکی و سعادت بنهادید  102

۰۶ آبان ۹۲ ، ۲۲:۴۱ محمدرضا شعبانی

شروع، توهم اکنون بازیکن یک بازی دشوار هستی بازی ای که هدف سازنده از ساخت آن ایجاد سرگرمی نبوده  بازی ای که برای پشت سر گذاشتن مراحل آن باید دفتر چه راهنما را پیدا کرده و آن را بخوانی و اگر متوجه نشدی از بازی کنان دیگری که وقت و زمان خود را در کاوش در باره معانی این دفترچه گذاشته اند سوال کنی  و البته این را هم باید دانست که این بازی فقط یک بار انجام می شود و دیگر هیچ وقت تکرار شدنی نیست پس تا می توانی باید سعی کنی امتیاز جمع کنی که این امتیاز ها مادی نیستند و هیچ ضریبی از مادیّات برای مشخص کردن برنده وجود ندارد.

برای پیدا کردن امتیاز باید کارهایی را انجام بدهی که بعد از انجام آن احساس رضایت کنی و همچنین از کارهایی که از باز گو کردن آنها نزد دیگران شرم می کنی امتناع کنی .

در این بازی یک کاراکتر وجود دارد که دوست ندارد تو به طریقه ی درست بازی را ادامه بدهی و سعی دارد تو را از راه های جذابی که انتهای آن بن بستی بیش نیست هدایت کند و تو باید با کمک گرفتن  از سازنده بازی بر او غلبه کنی و اگر جایی هم در این بازی احساس ناتوانی و خستگی کردی حتما از کد های تقلبی که موجود است استفاده کنی  وسعی خود را در بخاطر سپردن آنها به کار گیری .

شاید بگویی که این بازی بسیار دشوار است و هیچ جذابیتی ندارد امّا این را بدان که این بازی که به نام زندگی شهرت یافته است زیبائی هایی دارد که باعث می شود تو حتی احساس نکنی که چگونه فرصتت در این دنیا در حال گذر است پس نگران دشواری ها نباش با این حال که من می دانم این اشکها از روی خوشحالیست و تو برنده ی  این بازی هستی

۰۶ آبان ۹۲ ، ۲۲:۴۷ مهران قیاسی
زندگی مثل یک آزمون است ، آزمونی که در زندگی یکبار اتفاق می افتد و ثمره ی این آزمون بسیار مهم و حائز اهمیت .
    برای یک آزمون باید یکسری دانش اولیه داشته باشیم تا بتوانیم در آزمون سربلند باشیم .
     برای بدست آوردن دانش آولیه ما نیاز به یک مرجع داریم تا بتوانیم به وسیله آن دانشی که می خواهیم را بدست آوریم مرجعی که تمام نکات ریز و کلیدی در  آن گنجانده شده باشد علاوه بر این مرجع  نیاز به شخصی دانا به این علم داریم تا علاوه بر آموزش این علم ما را راهنمایی کند تا بتوانیم از مرجعی که داریم به درستی استفاده کنیم و همچنین راهنمایی باشد تا نکاتی برای آسان تر شدن آزمون را یاد بگیریم این راهنمایی ها باعث می شود تا آزمون در شرایطی بهتر انجام بدهیم .
    در آزمون زندگی نیز پیشوایان الهی به وسیله کتب الهی نکات را به ما می آموزند و با بیان کارهای ثواب و آثار گناه در زندگی به ما در آسان تر شدن و سربلندی هرچه بیشتر در آزمون زندگی کمک می کنند . 

دنیا نقشه است ، نقشه بازی زندگی که همه می توانند یک بار امتحانش کنند اما راه هر فرد برای اتمام آن متفاوت هست .هر کسی راهی را انتخاب می کند و برای به اتمام رساندن مسیرش تمام تلاش خود را می کند بی آن که بداند مسیرش درست است یا نه ؛اما گروهی قبل از شروع مسیر خود به انتهای آن فکر می کنند و سعی در انتخاب بهترین مسیر دارند.

آزمون زندگی بدون استفاده از راهنمایی های سازنده آن بسیار دشوار است ؛ مانند این که بدون مطالعه به جلسه امتحان برویم .مطمئناَ به راحتی نمی توانیم مساثل را حل کنیم.در این جا اولین راه تقلب است  اما نه به معنای راهی برای فرار از آزمون بلکه راهی که از قبل سازنده آزمون برای همه طراحی کرده ولی همه از آن اطلاع ندارند.

اگر امتحان آسان باشد دیگر معنایی ندارد و همه در یک جایگاه قرار خواهند گرفت به همین دلیل نیاز است تا سوالاتی دشوارتر در میان بقیه مسائل باشد.  در همه امتحانات سوالاتی برای گمراهی هست که می توانند میزان آمادگی داوطلب را بسنجد اما در دنیا داوطلبی وجود ندارد همه باید امتحان دهند و بازی را ادامه دهند.بازیی که تلاش بسیاری برای انتخاب راه درست شده ولی اکثریت نمی توانند آن‌ها را ببینند و ساده از آن می گذرند.

تمام مردم با کار های روزانه خود برقه آزمون خود را پر می کنند و فرقی ندارد جواب درست می دهند یا غلط ، همه بر روی کاغذی ثبت خواهند شد.

Nima @ Behrang . 103

۰۶ آبان ۹۲ ، ۲۳:۰۷ amirhosein ghannad
به نام خدا

آزمون زندگی



    روزاولی که انسان به دنیا می آید و سنگ بنای زندگی را بنا می کند در واقع پا  به عرصه ایی گذاشته که خواه و ناخواه زندگی را تجربه کرده و خودرا می آزماید وبا اطرافیان و محیط اطراف ارتباط برقرار کرده وهر لحظه ایی که می گذرد در اصل آزمونی رابرای خود تجربه می کند ، این آزمون ها و خطاهاست که انسانی را پخته کرده تا گام به گام به دنبال اهداف عالیه خود رفته وتلاش  کند .
چه خوب است همت کنیم با شناخت درست و اصولی گامی در جهت کسب معرفت وبصیرت خود برداریم.

کلاس101


۰۶ آبان ۹۲ ، ۲۳:۱۷ مصطفی ایزدی

 

آیا مردم پنداشتند که تا گفتند که ایمان آوردند، رها می شوند و مورد آزمایش قرار نمی گیرند. و به یقین کسانی را که پیش از آنان بودند، آزمودیم، تا خدا آنان که راست گفته اند بشناسد و دروغگویان را نیز معلوم دارد.(سوره ی عنکبوت/ آیات مبارکه ی 1 و2)

زندگی در فرهنگ دینی ما یک نوع آزمون است. ما اصلاً به این دنیا آمده ایم که مورد آزمایش قرار بگیریم.خداوند در قرآن کریم می فرماید، من جنّ و انس را خلق کرده ام تا مرا عبادت کنند. عبادت هم یک نوع آزمون است. آزمونی برای وجه تمایز مومنان راستین از دیگران.

همان گونه که یک طلاساز برای این که یک طلای خالص را از طلای ناخالص تشخیص دهد، به آزمایش می -  پردازد زندگی انسان هم همانگونه که در قرآن اشاره شده یک آزمایش است. آزمایش برای جداسازی بندگان حقیقی خداوند از دیگران، زیرا کسی که به خدا ایمان می آورد باید برای ایمان خود گام هایی را بردارد، باید مشخّص باشد که این ایمان حقیقی است یا خیر. امّا این آزمایش به چه وسیله ای انجام می شود؟ قرآن کریم پاسخ این سوال را نیز بیان می کند آن جا که می فرماید: پس کسانی که مورد آزمایش قرار می گیرند ممکن است در شرایط گرسنگی یا ترس و غم و اندوه برای مرگ عزیزانشان قرار گیرند یا مالشان را از دست بدهند و تنها کسانی از این آزمون ها سربلند بیرون می آیند که صبر داشته و در مقابل این مشکلات به کفر و انگار خدا روی نیاورند.

اگر کسی از ما بپرسد: «چرا انسان ها مورد آزمایش قرار می گیرند؟» ما می توانیم در جواب او بگوییم که انسان خلفه و جانشین خدا در زمین است و برای این که مشخّص شود که لیقت و شایستگی این مقام را دارد باید مورد آزمایش الهی قرار گیرد.

قطعاً شما را به چیزی از قبیل ترس و گرسنگی و کاهشی در اموال و جانها و محصولات می آزماییم و مژده ده شکیبان را.(سوره ی بقره/ آیه ی مبارکه ی 55)

انسان در سختی ها و دشوار ها آزمون پس می دهد و گرنه در شرایط عادی همه مومن به نظر می رسند ولی در هنگام دشوار ها انسان های واقعی همچنان به عبادت خدا مشغولندو از خداوندگار عالم تقاضای مغرفت و اعطای صبر می کنند ولی انسان نماها به خدا کفر می ورزند و وجود لاینفکِّ خداوند را انکار می کنند و نادیده می-  گیرند.

به هر حال آزمون زندگی آزمایش بسیار سختی است، چرا که ابلیس با سابقه ی هزاران سال عبادت در این آزمایش روسفید بیرون نیامد و معلوم شد خالص نبوده و فقط ادّعای ایمان می کرده است. به همین دلیل باید بدانیم که در این آزمون زندگی باید مراقب تک تک حرکاتمان باشیم که از فرامین و دستورات الهی سرپیچی نکنیم.

۰۶ آبان ۹۲ ، ۲۳:۱۸ سید روح الله حیائی طهرانی

بسم رب الحسین(علیه السلام)

آخرین زنگ دنیا...

خدا می داند...

ولی آن روز که آخرین زنگ دنیا می خورد؛

دیگر نه می شود تقلب کرد؛ نه می شود سر کسی را کلاه گذاشت...

آن روز تازه می فهمیم دنیا با تمام بزرگی اش، از جلسه امتحان هم کوچک تر بود...

آن روز تازه می فهمیم که زندگی عجب سوال سختی بود...؛

سوالی که بیش از یک بار نمی توان به آن پاسخ داد...

خدا کند آن روز که آخرین زنگ دنیا می خورد،

روی تخته سیاه قیامت اسم ما را جزو خوب ها بنویسند...

خدا کند حواسمان بوده باشد زنگ های تفریح،

آن قدر در حیاط نمانده باشیم تا حیات یادمان رفته باشد...

خدا کند که دفتر زندگی امان را جلد کرده باشیم و بدانیم دنیا چرک نویسی بیش نیست و به خسران عقبی نیرزد...

خدا کند حرف مسؤل کلاس را جدی گرفته باشیم تا گزارشی بد برای ما نزد معلم رد نکند...

خدا کند تکالیفمان را درست انجام داده باشیم تا در این امتحان و  آزمون بزرگ مردود نشویم...

خدا کند مطالعه ی آزاد کرده باشیم تا اثرات آن را در آزمون بزرگ ببینیم...

خدا نکند آنقدر جا نمانده باشیم تا از دست معلمان آزمون هم کاری بر نیاید...

خدا کند از پول های تو جیبی امان استفاده درست کرده باشیم تا در راه این آزمون بزرگ موفق باشیم...

خدا کند از مدت آزمون غافل نشویم که همه ی جواب ها را نمی توان در آخر آزمون نوشت...

خدا کند که بدانیم برای چه به آزمون و تکلیف می پردازیم...

خدا کند که بدانیم برای که به آزمون و  تکلیف می پردازیم...

خدا کند که بشناسیم راهنمایان و جوابگویان لحظه ی آزمون...

خدا کند که بماند آبرویی نزد صاحب آزمون...

خدا کند که بماند آبرویی نزد راهنمای آزمون... 

خدا کند که خدا برسد به دادمان لحظه ی آزمون...

خدا کند که خدا  برسد به دادمان لحظه ی آخر دنیا...

خدا کند که خدا برسد به دادمان لحظه ی تصحیح آزمون...

خدا کند...

 

 

روی جاده ی زندگی داریم راه میریم....

زندگی رو نگاه کن .... چه ساده و پیچیده ...چه نرم و خشن...

چه آرام و طوفانی...گاهی بارانی...وقت هایی هم.....

زندگی واقعا چیست؟

همه ی ما برای هدفی در این زندگی آفریده شده ایم که باید در طول عمر خود،دنبال آن هدف بگردیم...

به طور کلی،زندگی ما ،متشکل از آزمون هایی است که ما برای پیدا کردن هدف آفرینش خود،این آزمون ها را باید پشت سر بگذاریم...

این آزمون ها،آزمون هایی هستند که در لحظه های زندگی،اصلا فکرش را هم نمیکنیم که ممکن است آنها آزمون باشند در حالی که همان ها ما را به هدفی که آفریده شده ایم میرساند...

گاه آدم ها آنان را به راحتی پشت سر میگذارند و گاهی بدون اینکه بدانند،در آن آزمون،شاید سال ها بمانند در حالی که بعضی ها ساعتی از آن آزمون خلاص میشوند...

امید واریم در همه آزمون های زندگی خود موفق باشید...حتی  در همین آزمونی که الآن دارید میدهید...

103

 

زندگی یعنی آزمون و امتحانی از طرف خداوند که ما را در آن می آزماید. امتحانی که پر از پستی بلندی است.آزمونی که به گفته سازنده ی آن بازی و سرگرمی ای بیش نیست.تفاوت این بازی با دیگر بازی ها آن است که سازنده ی آن همان خداوند عزوجل است همان کسی که بنده های خود را بیشتر از هر کس دوست دارد.همان کسی که هجهان را آفریده است.تفاوت آن این است که دیگر تکرار نمی شود.انسان ها پیروز در آن بیشترین سود و بازندگان در آن بیشترین ضرر را می کنند .بازی ای است که انسان می توتند در آن از فرش به عرش و از عرش به فرش برود.در این بازی خداوند انسان ها را صاحب ابزارهایی کرده است که می توانند در آن پیشرفت کنند و به اوج برسند.صاحب این بازی در آن میانبرهایی نیز قرار داده است.مانند شب قدر که از هزار شب برتر است و انسان میتواند در آن یک شبِ ره صدساله رود.راهنمایان ما نیز در این بازی پیامبران و ائمه هستند که ما را از پستی و بلندی های این راه آگاه می کنند.آنان کسانی هستند که از فراز و نشیب های این راه به خوبی آگاهند و ما را به انجام نیکی ها و دوری از بدی ها دعوت کرده اند. زیرا کلید پیروزی در این بازی داشتن قلب پاک است که تنها با دوری از گناهان و تقوای الهی حاصل می گردد. امید است که همه بتوانیم به دستورات ایشان عمل کنیم و از برندگان این بازی باشیم تا بتوانیم مورد رحمت و رضایت پروردگار خویش قرار بگیریم.

۰۶ آبان ۹۲ ، ۲۳:۴۷ محمد حسین مختاری

به نام خدا

زندگی برای چه؟ هدف چیست؟ آخر چه جایی می رویم؟ این ها سوالاتی هستند که در طول عمر کمتر از خود می پرسیم و جواب می دهیم یا شاید هم به گفته خود زمانی برای آن پیدا نکنیم. آیا ما که به بهشت و جهنم اعتقاد داریم پس چرا بدون هیچ کار و عمل خیری می خواهیم به بهشت برویم. چرا مفهوم بهترین حدیث آگاه ساز را برای خود باز گو نمی کنیم که فرمودند: زندگی ما در این جهان مانند خواب است و در آن جهان بیدار می شویم. یا اینکه فرصت ها مثل باد گذرا هستند فرصت های خوب را دریابید. اما کارمان شده از صبح تا شب مشغول هستیم و از شب تا صبح، خواب. با این حال فرصت های گذرا خیلی پیش می آیند اما به خود تلقین می کنیم که وقت و نیرو را آن موقع نداریم. همین گفته چندین باره این حرف به خود عادتی ترک نکردنی می شود و در روز آخر هم توقع داریم به ویلای خود در بهشت که یک پنجره رو به دریا و یک پنجره هم رو به جنگل دارد کنار شیر عسل رود هست، برویم. اما یک اثبات ریاضی هم دارد که عمل در رضای خدا اگر صفر باشد و چون اصل انسان جایزالخطا ست وجود دارد و آن را از صفر کم کنیم حاصل منفی می شود و اعداد صحیح منفی در مجموعه اعداد طبیعی که مثبت هستند، قرار نمی گیرند.یعنی در آزمون زندگی صفر هم نمی شویم. مشکل هم این جا است که امتحان شهریور وجود ندارد.

چند ثانیه با وجدان خود فکر کنیم. آیا اعمال نیک ما بیش تر بوده یا کارهای بد مان. هر عمل ضریب خود را دارد. همه ی ضریب ها را در نظر بگیریم( حتی کوچک کوچک ترین ها را).

کلاس 103

۰۶ آبان ۹۲ ، ۲۳:۵۰ امیر حسین بهمن پور

امیرحسین بهمن پور

موضوع ازمون زندگی

کلاس 103

ازمون در حقیقت مرور بر چیزهایی است که خوانده ایم ولی در ازمون زندگی شاید غلبه بر خود خواهی انسان باشد و اگر انسان در خانواده ای با ایمان پرورش یابد بهتر می تواند تصمیم بگیرد.اما گاهی انسان در اثر لحظه ای غفلت و یا نادانی کاری را انجام         می دهدکه ان را به هیچ صورت نمی تواند جبران کند وراه بازگشت وجود ندارد و بهتر است قبل از این که کاری را انجام دهیم به عا قبت ان فکر کنیم واسیر وسوسه های شیطان و یا موفقیت های لحظه ای نشویم و اینده را در نظر بگیریم و بعضی از مردم با توکل به خدا از ازمون های بزرگ الهی پیروز بیرون می ایند وعده ای نیز در این ازمون شکست می خورند وکسانی موفق می شوند که از بندگان صالح خدا هستند و یکی از ازمون های بزرگ الهی در تاریخ جهان عید قربان است که حضرت ابراهیم (ع) سر بلند از این   ازمون بیرون امدند و انسان می تواند با انتخاب مسیر درست و صبر وبردباری از ازمون های زندگی سربلند بیرون بیاید و به موفقیت برسد.

پایان
زندگی زمانی دارد.زر، زرین است و زمان زر، زندگی زرین است مگر ترکیبی از زیانها شود و زر زرین را با ناخالصی اندود کند. زر حاصل و پاسخ آرمونی است گه در طول زندگی می دهیم و به اشکال مختلف ظاهر می گردد. زری از گردنبند در نتیجه عمل صالح و زری  گداخته که زیر پایمان روان است از پس تخلفی بزرگ .
انسان در پی جدا کردن گندم از زر، و چه نیکو تلاشی است،که داسی به طلا گندم سن زده را برچیند.و این حرکت به راستی میسر نخواهد شد مگر در پرتو ذات خداوندگار جهان آفرین نیکو صفت.


رندگی دیدن یک باغچه از شیشه ی مسدود هواپیماست.

خبر رفتن موشک به فضا ،

لمس تنهایی ((ماه))،

فکر بوییدن گل در کره ای دیگر .

زندگی فهم نفهمیدن هاست.

زندگی پنجره ای باز به دنیا ی وجود ،

تا که این پنجره باز است جهانی با ماست،

اسمان ،نور ،خدا،عشق،سعادت با ماست

فرصت بازی این پنجره را دریابیم
 
در نبندیم به نور ،در نبندیم به ارامش پر مهر نسیم

زندگی زمزمه پاک حیات است،میان دو سکوت

زندگی ،خاطره آمدن  و رفتن ماست

لحظه آمدن و رفتن ما ،تنهاییست

من دلم می خواهد ،

قدر این خاطره را در یابیم.
۰۷ آبان ۹۲ ، ۰۰:۱۸ علی پیروزوند

  « بسمه تعالی »

می آزمایند ...

هر روز ...

مردمان را ...

من را ...

تو را ...

شده کار هر روزه ی مان ...

یکدیگر را می آزماییم به بهانه ها ...

گویی که دَم و بازدَم مان از برای آزمودن است !

پس این بار نیز ،

خدایا ! من که قل هواللهِ قبل از ازمون های هفتگی عادتم شده ....

آیه ها می خوانم برای بزرگترین آزمون ممکن ....

برای بزرگترین آزمون ممکنی که تنها یکبار فرصت داریم ...

آزمونی که ...

طراحش تویی ...

مراقبش تویی ...

مکانش زمین توست ...

زمانش، زمان توست ...

هوایش هوای توست .........

و تمام تمام تمام خود من از توست ....

پس خیالم آسوده ،

که مصححش تویی !

تنها رفاقت با خدا در تمام این آزمون (مهم!) به کارمان می آید !

رفاقت با تویی که میگویی : من از رگ گردن به شما نزدیک ترم !

خنده دار نیست !!؟

رفاقت !؟

تو از خود من هم به خودم نزدیکتری ...

 دیگر رفاقت کم می آورد ...

باید به دنبال واژگانی فراسوی "رفیق" بود .

 

103

۱۴ آبان ۹۲ ، ۱۸:۴۴ محمد مهدی محمدی رفاه
 

با عرض پوزش به دلیل تأخیر در تحویل تکلیف .کلاس101

بسم الله الرحمن الرحیم

زندگی یک آزمون است. یک آزمون بزرگ که هر کس به اندازه توانش در آن سنجیده می­شود.(خداوند از هیچ کس بیش از توانایی اش تکلیفی نمی­خواهد.)

زندگی مثل یک کوره برای فلز است ، هر چه درجه حرارت را بیش تر می­کنی، نا خالصی کم تر                     می­شود.زندگی هم هر چه سخت تر می­شود، خلوص ما را بیش تر می­کند. ما در این کوره زندگی باید تحمل کنیم، بزرگ شویم، طرقی پیدا کنیم تا بتوانیم مثل یک فلز آب دیده شویم. در این کوره باید قوانین و قائده های بسیار سختی را رعایت کنیم و همواره با امید به خدا نباید هرگز ناامید شویم.

در پایان، زندگی آزمونی است بزرگ که هر چه بکاری، چه بد، چه خوب، در آینده ای نچندان دور باید آن را برداشت کنی.

                                                                                                        پایان

۱۴ آبان ۹۲ ، ۱۹:۴۱ محمدحسین بیگلرخانی

<به نام خدا>

آزمون زندگی امتحانی ست که خداوند بزرگ از همه ی انسان هایی که آفریده در طول عمرشان می گیرد تا ببیند که چه قدر این بنده به دستوراتش عمل میکند.

خداوند دانا این آزمون را از هرکس متناسب با شرایط او و داشته های او می گیرد. مثلا از یک فردی که به او هوش, مال, جسم قوی, راه راست و...عطا کرده آزمونش را سخت تر می گیرد تا کسی که به او این ها را نبخشیده. حتی اگر این آزمون در این دنیا کامل کامل نباشد خداوند عادل در آن دنیا جبران خواهد کرد. این آزمون معمولا به نحوه ای گرفته می شود که حتی خود بنده ها هم متوجه آن نمیشوند. پس ما باید تمام تلاشمان را بکنیم تا به تمام احکام الهی عمل کنیم. این احکام که راه درست را به ما در تمام لحظات نشان می دهند دین نام دارند که دین واحد اسلام است.پس کسانی که به این دین کامل تر عمل کنند از آزمون های زندگی سربلند بیرون می آیند و در بهشت رستگار خواهند شد.

 

با عذر خواهی:دلیل دیر فرستادن این انشا عدم اطلاع از توضیحات آن بود.                                    کلاس 101

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.