زنگ انشا

وبلاگ درس انشای دبیرستان علامه حلی ۵

وبلاگ درس انشای دبیرستان علامه حلی ۵

منوی بلاگ
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۲۸ آبان ۹۲ ، ۰۰:۵۵ کوچه
آخرین نظرات
  • ۸ آذر ۹۲، ۱۳:۰۶ - محمد محسن امینی عالی
پیوندهای روزانه

هفته دوم: توصیف ساعت

سه شنبه, ۹ مهر ۱۳۹۲، ۰۵:۰۰ ب.ظ


نظرات  (۶۰)

۰۹ مهر ۹۲ ، ۱۸:۲۴ mohammad dashtkoohi

به نام خدا

ساعت ها معمولا دایره ای شکل هستند و دارای یک صفه ی شیشه ای در جلویشان هستند که پشت ان شیشه هم اعداد 1 تا 12 گنجانده شده اند. به طوری که عدد 12 در بالا ترین قسمت دایره قرار دارد و عدد 3 در راست ترین قسمت وعدد 6 در پایین ترین و عدد9 هم در چپ ترین قسمت ساعت قرار دارند و بین این اعداد هم اعداد دیگر به صورت متوالی جای می گیرند ودر ضمن بین هر دو عدد هم چهار خط دیگر کشیده شده است واما مهم ترین جز ساعت  یعنی عقربه های ان . عقربه های ساعت در وسط ان قرار دارند که بزرگترین انها ثانیه شمار است . کوچکترین انها هم ساعت شمار و عقربه ی سایز متوسط عقربه دقیقه شمار است که با هر بار چرخش کامل ثانیه شمار عقربه ی دقیقه شمار یک پله جلوتر رفته وبا هر بار چرخش کامل دقیقه شمار عقربه ی ساعت شمار یک پله جلوتر می رود وبا چرخش کامل ساعت شمار نیمی از شبانه روزمان می گذرد

۰۹ مهر ۹۲ ، ۱۸:۳۳ محمدمهدی جمشیدی
یک دایره در نظر بگیر که جلوی آن از شیشه پوشانده شده این دایره سه میله ی نازک دارد که به ان عقربه می گویند و انها به چیزی که در وسط دایره است متصل شده اند و در یک جهت مساوی دور دایره می چرخند اما سرعت این سه میله وقتی به دور دایره می چرخند متفاوت است
وظیفه عقربه ای که از ان دو عقربه ی دیگر بلند تر است وسرعتش هم بیشتر است این است که هر یک ثانیه ای که ما می شماریم این عقربه یک درجه از 360 درجه دایره را طی می کند.
و هر 360 درجه ای که عقربه بزرگتره طی می کند عقربه ای که طولش در مقایسه با دو عقربه دیگر متوسط است وسرعتش هم در مقایسه با دو عقربه متوسط است یک درجه از 360 درجه دایره را طی می کند
وهر یک دوری که عقربه با طول متوسط می زند پنج درجه عقربه ای که طولش نسبت به دوتای دیگر کمتر است وسرعتش هم خیلی کمتر است طول دایره راطی میکند 
حالا اینها چه طور باهم مرتبط اند این است که توسط سیستمی به نام چرخدنده به هم متصل شده اند که این سیستم در پشت ساعت در جعبه ای دایره شکل قرار دارد 
این دایره ای که ما می گوییم ذر ساعت درجه بندی شده.

کلاس 103
۰۹ مهر ۹۲ ، ۱۸:۴۸ سیدمسعود آرمندزاده
ساعت، دایره اى است با اعداد ١تا ١٢ که  پشت سر هم از ١ تا ١٢ با فاصله ى منظم 
چیده شده است، به جز اعداد، ٣تا عقربه ى متفاوت دارد. یک عقربه ى کوچک
یک عقربه ى متوسط و یک عقربه ى بزرگ. روى این دایره ٦٠تا خط کوچک وجود دارد، عقربه ى بزرگ روى این خطها مى چرخد و ثانیه را نشان مى دهد
عقربه ى متوسط با هر بار دور زدن عقربه ى بزرگ روى یکى از خطهاى کوچک قرار 
مى گیرد و دقیقه را نشان مى دهد. عقربه ى کوچک هم با هر بار دور زدن عقربه ى
متوسط روى یکى از اعداد قرار مى گیرد و ساعت را نشان مى دهد
۰۹ مهر ۹۲ ، ۲۰:۳۱ محمدرضا شعبانی

ساعت،وسیله ای دایره ای شکل که اعداد از یک تا دوازده با فاصله ی منظم بر روی محیط آن نوشته شده اند که هر کدام بیانگر یک دوازدهم یک نصفه روز هستند وهمچنین ساعت دارای شصت خط در محیط خود هم هست که دقیقه و ثانیه را به ما نمایش میدهند.

این وسیله برای این که بتواند ساعت،دقیقه وثانیه را به بیننده نمایش دهد دارای سه عقربه است که عقربه ی کوچک تر ساعت را به ما نشان میدهد وبایک دور کامل صبح وبا یک دور دیگر بعد از ظهر و جمعا با دو دور یک شبانه روز را به ما نمایش میدهد. عقربه ی بزرگتر که معمولا هم رنگ عقربه ی ساعت شمار است با قرار گرفتن بر روی شصت خط حاشیه ساعت ، دقیقه را نشان میدهد. عقربه ی دیگر هم که رنگ متفاوت و سرعت بیشتری دارد مانند عقربه ی دقیقه  شمار عمل می کند وبا قرار گرفتن بر رو همان شصت خط ثانیه رابه ما نمایش می دهد.

ساعت یک شکل دایره ای است که روی ان یک صفحه سفید قرار داد روی این صفحه خطوط کوتاهی نزدیک به محیط ان کشیده شده است .تعدادی از این خطوط از دیگر خط ها بلند تر ند که انها ساعت را نشان می دهد. ساعت ۱۲قسمت دارد که هر کدام یک ساعت گفته می شود به مرکز این دایره سه عقربه متصل شده است که شبیه مداد اما فلزی می باشد ٬دوتای انها مشکی رنگ است. از دو عقربه ی مشکی یکی بلند تر است که به ان دقیقه شمار می گویند و دیگری کوتاه تر وساعت شمار می گویند .عقربه قرمز هم ثانیه شمار نامیده می شود . هرگاه عقربه ثانیه شمار یک بار در این صفحه بچرخد عقربه دقیقه شمار به خط بعدی می رود وهرگماه عقربه دقیقه شمار یک بار در صفحه بچرخد عقربه ساعت شمار یک ساعت به جلومی می رود . 

ساعت از یک صفحه دایره ای شکل تشکیل شده که توی این دایره اعداد از یک تا دوازده در امتداد هم قرار دارد. در ساعت سه تا عقربه به شکل خط وجود دارد که دوتا بلند و دیگری کمی کوتاه تر است. عقربه ی کوتاه ساعت و عقربه بلندتر دقیقه را و عقربه بلند باریک ثانیه را نشان میدهد.

 

                                                                                                                                                         ساعت دیواری دارای یک قالب دایره شکل است،که دور تا دور آن اعداد 1 تا 12 با فاصله ای برابر چیده شده اند.که عدد 12 در بالا ،3در راست،6در پایین و 9 در سمت چپ است.این دایره در مرکز خود سه میله ی متحرک دارد که ساعت، دقیقه و ثانیه را به ما نشان میدهند.که این سه میله را با اختلاف اندازه ای که دارند میتوان شناسایی کرد.میله ی کوتاه ساعت شمار،میله ی بلندتر دقیقه شمار و میله ای که نسبت به دو میله ی دیگر بلند تر است ثانیه شمار است.طریقه چرخش عقربه ها هم که خودت بلدی!!!!!!!!!!
۱۰ مهر ۹۲ ، ۱۶:۵۸ محمد مهدی محمدی رفاه

توصیف ساعت دیواری

ساعت های دیواری در اشکال مختلفی ساخته می‌شوند ، مانند دایره، مربع و... . تمام ساعت دیواری ها سه عقربه دارند.یکی دقیقه شمار ،دیگری ثانیه شمار و آخری ساعت شمار،که تمام این عقربه ها در مرکز ساعت از ته به هم متصل شده اند. عقربه ثانیه شمار از همه ‌ی عقربه ها بلند تر و نازک تر است. بعد از آن عقربه‌ی دقیقه شمار کمی کوتاه تر و زخیم تر است و در نهایت عقربه‌ی ساعت شمار از همه کوتاه تر زخیم تر است. عقربه های ثانیه شمار عموماً دارای دنباله ای در پشت خود ، یعنی پشت نقطه ای که در آن متمرکز شده اند هستند.اکثر ساعت ها را به دوازده قسمت مساوی تقسیم می‌کنند که هر کدام نشان دهنده یکی از اعداد یک تا دوازده اند. اعداد دوازده و شش به ترتیب در قسمت بالا و پایین و اعداد سه و نه به ترتیب در قسمت چپ و راست قرار دارند. بقیه اعداد هم به ترتیب بین آن ها قرار گرفته‌اند. بعضی از ساعت ها ، هر کدام از این قسمت ها را  به پنج قسمت مساوی تقسیم کرده اند که نشان دهنده دقیقه است.

نکته ای که باید در هنگام خواندن ساعت توجه داشت ، این است که اگر عقربه ساعت شمار روی یکی از اعداد برای مثال دو قرار داشته باشد ، ما آن را دو می‌خوانیم . اما اگر عقربه دقیقه شمار روی یکی از اعداد برای مثال دو قرار داشته باشد ما آن را در پنج ضرب می‌کنیم و آن را ده می‌خوانیم.

به نام خدا

یک بشقاب را تصور کن،حالا سعی کن دروشو تصور کنی،امیدوارم فهمیدی باشی منظورم از گرد یا دایره ای شکل چیه؟

ساعت دیواری یک قاب دایره ای شکل داره که روی آن را یک چیز صاف پوشانده است که در اکثر مواقع شیشه است.

پشت آن یک سطح صاف دیگری وجود دارد که یک محور یا یک چیز کروی شکل از مرکز آن بیرون زده است،به این محور دوتا شیئ متصل شده است که سطح آن می تواند صاف باشد و در اکثر مواقع برای تزئین اشکال مختلفی دارد که به این دو شیئ عقربه می گویند.

سر این عقربها مثل فلش است(تیز است) این دو عقربه مساوی و برابر نیستن بلکه یکی از آن ها از دیگری کوتاه تر است و این دو عقربه همیشه در حال گردش حول محور ساعت هستند و آن عقربه ی کوتاه تر سرعت حرکتش بسیار کند است به صورتی که احساس نمی شود وعقربه ی که بلند تر است سرعتش بیشتر از آن یکی است ولی احساس حرکتش باز هم آسان نیست.

پشت این عقربه ها سطح صاف دیگری وجود دارد که روی آن ها یک سری عدد به صورت دایره ای  شکل روی آن سطح که اغلب دایره است مثل برچسب روی آن قرار دارد .

یک عقربه ی دیگری وجود دارد که حرکتش سریع است و آن ثانیه را نشان میدهد و عقربه ی کوچک ساعت رانشان میدهد و آن یکی دقیقه را نشان میدهد.

پایان

۱۰ مهر ۹۲ ، ۱۷:۲۳ علی منوچهری دانا
۱۰ مهر ۹۲ ، ۲۱:۴۳ علی جاویدان
ساعت ، دایره ای آویخته بر دیوار است . دارای سه عقربه ای است که بطور مداوم حول یک محور در حال گردش هستند اما سرعت هریک با دیگری تفاوت دارد . اعداد با فاصله های یک ساعته و تماما یکسان در کناره های این دایره طوری گنجانده شده اند تا زمان را بدین طریق برای یک فرد معین  سازند ...
۱۰ مهر ۹۲ ، ۲۳:۲۸ متین شریفی پارسا
می خوای بفهمی ساعت چه شکلیه . پس گوش کن
ابعاد یک ساعت حدودا دارای قطری 25 سانتی و ضخامتی 7 سانتی است و شکل هندسی ان معمولا شبیه دایره است.
این ساعت به 12 قسمت برای نشان دادن ساعت و 60 قسمت برای نشان دادن ثانیه و دقیقه تقسیم شده است.این گونه ساعت ها دارای سه عقربه برای ثانیه و دقیقه و ساعت است که هر وقت عقربه ی ثانیه شمار یک دور دور 60 قسمت خود زد عقربه ی دقیقه شمار 1 قسمت از 60 قسمت جلو می رود و اگر همین طور ادامه پیدا کند و 60 قسمت دقیقه شمار جلو برود یک قسمت از 12 قسمت ساعت شمار جلو می رود و همین طور اگر 24 ساعت بگذرد یک روز سپری می شود.
البته باید بگویم وقتی ساعت یک دور زد یعنی به 12 رسید از ان به بعد ساعت یا 1بعد از ظهر یا 13 می شود و تا ساعت 24 پیش می رود. 
۱۱ مهر ۹۲ ، ۲۳:۲۰ محمد چواد زینالی خانقاه
ساعت دایره شکل است که قاب خارجی ان قرمز رنگ است و محفظه شیشه ای دارد.داخل محفظه شیشه ای صفحه سفید رنگی است که از 1تا 12شماره گذاری شده است.دو عقربه وجود دارد.عقربه کوچک ساعت شمار-عقربه بزرگ دقیقه شمار و عقربه قرمز رنگ ثانیه شماراست.درعقب ساعت دو کلید وجود دارد که یکی برای تنظیم زمان و دیگری برای روشن کردن استفاده میشود.
۱۱ مهر ۹۲ ، ۲۳:۵۸ هادی قوامی نژاد
بسم الرب الشهداء و الصدیقین
هادی قوامی نژاد                                                              101
ساعت دیواری کلاس ما دایره ای شکل است و مثل تمامی ساعت های عقریه دار که به توضیح آن می پردازیم با چرخ دنده کار می کند. در این ساعت و یا هر ساعت دیگری که عقربه دار باشد از دوازده عددتشکیل شده که با زاویه ای سی درجه از هم قرار گرفته اند.هر عدد نشان گر یک ساعت و باز هم پنج دقیقه است که برای راحتی ما در خواندن و نوشتن آن تقسیم شده است.برای تفهیم ساعت،یک عقربه نوک تیز وجود دارد و برای هر دقیقه عقریه ای بزرگتر و البته نوک تیز هست و هر شصت دقیقه ای بگذرد یک ساعت رد می شود.
وَ صَلَّ اللهِ عَلی سَیِّدَنا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد 
۱۲ مهر ۹۲ ، ۱۱:۱۷ ارشیا بردبار

 

به نام پروردگار وقت وزمان

صدای تیک تاک ساعت بیانگر زمان است. این صدا را چرخ دنده ها ی ریزی که در دل ساعت مشغول به کارند، تا آن سه عقربه که مبیّن وقت اند در محیطی دایره ای شکل به چرخیدن ادامه دهندایجاد می کنند. کوچکترین آن ها عقربه ای است که نشانگر ساعت است. عقربه ی بزرگتر نماینده ی دقیقه است وآنی که کمی از عقربه دقیقه شمار بزرگتر است ثانیه را یاد آور می شود. این سه بر روی صفحه ای دایره ای شکل که از یک تا دوازده شماره گذاری شده است در چرخش اند ومیان هر، دو عدد آن به پنج قسمت تقسیم شده.از آن جایی که یک شبانه روز بیست و چهار ساعت است این مدت به اندازه دو دور چرخش کامل عقربه ساعت شمار است وهر ساعت شصت دقیقه است که آن یعنی یک دور غقربه ساعت شمار و همین طور در مورد عقربه ثانیه شمار.

در کل یک ساعت دیواری دایره ای شکل، یک استوانه با ارتفاع کم وشعاع بزرگ است که روی آن شیشه ای نصب شده است وزیر آن عقربه ها بر روی کاغذ مدرج که چرخ دنده ها را پوشانده قرار دارند.

    

 

به نام پروردگار وقت وزمان

صدای تیک تاک ساعت بیانگر زمان است. این صدا را چرخ دنده ها ی ریزی که در دل ساعت مشغول به کارند، تا آن سه عقربه که مبیّن وقت اند در محیطی دایره ای شکل به چرخیدن ادامه دهندایجاد می کنند. کوچکترین آن ها عقربه ای است که نشانگر ساعت است. عقربه ی بزرگتر نماینده ی دقیقه است وآنی که کمی از عقربه دقیقه شمار بزرگتر است ثانیه را یاد آور می شود. این سه بر روی صفحه ای دایره ای شکل که از یک تا دوازده شماره گذاری شده است در چرخش اند ومیان هر، دو عدد آن به پنج قسمت تقسیم شده.از آن جایی که یک شبانه روز بیست و چهار ساعت است این مدت به اندازه دو دور چرخش کامل عقربه ساعت شمار است وهر ساعت شصت دقیقه است که آن یعنی یک دور غقربه ساعت شمار و همین طور در مورد عقربه ثانیه شمار.

در کل یک ساعت دیواری دایره ای شکل، یک استوانه با ارتفاع کم وشعاع بزرگ است که روی آن شیشه ای نصب شده است وزیر آن عقربه ها بر روی کاغذ مدرج که چرخ دنده ها را پوشانده قرار دارند.

   

به نام پروردگار وقت وزمان

صدای تیک تاک ساعت بیانگر زمان است. این صدا را چرخ دنده ها ی ریزی که در دل ساعت مشغول به کارند، تا آن سه عقربه که مبیّن وقت اند در محیطی دایره ای شکل به چرخیدن ادامه دهندایجاد می کنند. کوچکترین آن ها عقربه ای است که نشانگر ساعت است. عقربه ی بزرگتر نماینده ی دقیقه است وآنی که کمی از عقربه دقیقه شمار بزرگتر است ثانیه را یاد آور می شود. این سه بر روی صفحه ای دایره ای شکل که از یک تا دوازده شماره گذاری شده است در چرخش اند ومیان هر، دو عدد آن به پنج قسمت تقسیم شده.از آن جایی که یک شبانه روز بیست و چهار ساعت است این مدت به اندازه دو دور چرخش کامل عقربه ساعت شمار است وهر ساعت شصت دقیقه است که آن یعنی یک دور غقربه ساعت شمار و همین طور در مورد عقربه ثانیه شمار.

در کل یک ساعت دیواری دایره ای شکل، یک استوانه با ارتفاع کم وشعاع بزرگ است که روی آن شیشه ای نصب شده است وزیر آن عقربه ها بر روی کاغذ مدرج که چرخ دنده ها را پوشانده قرار دارند.

            

به نام پروردگار وقت وزمان

صدای تیک تاک ساعت بیانگر زمان است. این صدا را چرخ دنده ها ی ریزی که در دل ساعت مشغول به کارند، تا آن سه عقربه که مبیّن وقت اند در محیطی دایره ای شکل به چرخیدن ادامه دهندایجاد می کنند. کوچکترین آن ها عقربه ای است که نشانگر ساعت است. عقربه ی بزرگتر نماینده ی دقیقه است وآنی که کمی از عقربه دقیقه شمار بزرگتر است ثانیه را یاد آور می شود. این سه بر روی صفحه ای دایره ای شکل که از یک تا دوازده شماره گذاری شده است در چرخش اند ومیان هر، دو عدد آن به پنج قسمت تقسیم شده.از آن جایی که یک شبانه روز بیست و چهار ساعت است این مدت به اندازه دو دور چرخش کامل عقربه ساعت شمار است وهر ساعت شصت دقیقه است که آن یعنی یک دور غقربه ساعت شمار و همین طور در مورد عقربه ثانیه شمار.

در کل یک ساعت دیواری دایره ای شکل، یک استوانه با ارتفاع کم وشعاع بزرگ است که روی آن شیشه ای نصب شده است وزیر آن عقربه ها بر روی کاغذ مدرج که چرخ دنده ها را پوشانده قرار دارند.

                                                                                                                    

                                                                                                        

                                                                                                                 

                                                                                                             

۱۲ مهر ۹۲ ، ۱۱:۲۸ مهدی برزگری

ساعت دیواری موردنظر ما یک صفحه ی گرداست و12شماره (از1تا12)درآن دیده می شود٬ به این ترتیب که٬عدد12دربالای دایره ودرسمت راست آن عدد1سپس2تاعدد11که سمت راست12است با فاصله ای منظم درکنارهم قراردارند. دربین هردوعددچهارخط برای نشان دادن دقیقه وثانیه وجود دارد(که می توانند باشند یانباشند.).درون ساعت سه عقربه ی ساعت شمار٬دقیقه شماروثانیه شمارازمبدابه هم درمرکزساعت متصل شده اند.هرشبانه روزاز24ساعت٬هرساعت از60دقیقه و هردقیقه از60ثانیه تشکیل شده است.درآخرهم ساعت ما با یک صفحه ی شیشه ای پوشیده شده است تا بتوان این ساعت رابر روی دیوار نصب کرد تا از زمان غافل نشد!!!

۱۲ مهر ۹۲ ، ۱۲:۱۶ radin gharehbaghi

ساعت یک دایره است با یک شیشه بر رویش و یک نوار پلاستیک به دور ساعت که رنگ متفاوتی دارد و یک صفحه ی سفید در اطراف صفحه سفید داخل شیشه که آن  که چیز هایی که می گویم رویش هست : دارای سه فلش (عقریه) است که در مرکز ساعت جمع شده است . در اطراف ساعت خط های ریزی می بینی که در هر  5خط یک خط کلفت تر وجود دارد و اگر تعداد خط های ریز تر را بخواهی  60 تا است که هر کدان نشانگر دقیقه است. در خط های کلفت تر اعداد 1 تا 12 قرار دارد که 12 در بالا ترین نقطه 6 در پایین ترین  ، 3در سمت راست و 9 در سمت چپ است و بین اینها هم اعداد قرار دارند که این اعداد نشانگر ساعت هستند . آن سه فلشی که گفتم خط هایی هستند که به انها عقربه می گویند در مرکز دایره وصل شده است و قد آنها هم باهم فرق دارد . عقربه ای که از همه کوچکتر است نشانگر ساعت است ، عقربه ای که به کلفتی عقربه ی ساعت است اما بلندتر است نشانگر دقیقه است و عقربه ای که هم اندازه ی عقربه ی دقیقه است  اما نازک تر از عقربه ی دقیقه است نشانگر ثانیه است . عقربه ی  ثانیه تند تر از عقربه ی دقیقه و ساعت حرکت می کند و به ازای هر دوری که می زند غقربه ی دقیقه یک خط ریز جلو می رود. عقربه ی دقیقه هم از ساعت تند تر حرکت می کند و به ازای هر یک دور کاملی که به دور ساعت می زند عقربه ی ساعت یک خط کلفت یا یکی از اعداد 1 تا 12 جلو تر می رود.

ساعت جسمی دایره ای شکل است که از اعداد 1 تا 12 به ترتیب از بالا سمت راست در ان قرار دارد و بین هر عدد 5 خط کوچک دیده می شود ساعت دارای سه عقربه است عقربه کلفت ولی کوچیک ان نمایانگر ساعت عقربه بزرک ولی کلفت ان نمایانگر دقیقه و عقربه کوچک ولی نازک نمایانگر ثانیه است که انتهای همه این عقربه ها در وسط ساعت و به طور متمرکز روی هم قرار دارند
۱۲ مهر ۹۲ ، ۱۳:۰۹ سیدمحمد سجادی

توصیف ساعت

ساعت دیواری به شکل یک دایره است که به ترتیب از شماره 1 تا 12 روی محیط آن نوشته شده است.
این ساعت دارای سه عقربه است که عقربه ی کوچکتر نشان دهنده ی دقیقه و عقربه ی باریکتر ولی بلندتر نشان دهنده ی ثانیه است. این سه عقربه در مرکز ساعت به هم متصل شده اند. عقربه ی ثانیه شمار
سریع تر از همه، عقربه ی دقیقه شمار کندتر از عقربه ی ثانیه شمار و عقربه ی ساعت شمار کندتر از همه حرکت می کنند. وقتی عقربه ی ثانیه شمار یک دور می زند، عقربه ی دقیقه شمار حرکت می کند
و وقتی که عقربه ی دقیقه شمار یک دور می زند، عقربه ی ساعت شمار به حرکت در می آید.
جهت حرکت این عقربه ها از راست به چپ می  باشد.

۱۲ مهر ۹۲ ، ۱۴:۰۸ محمد امین رحمتی
                                    به نام خدا                             
ساعت دیواری وسیله ای است دایره ای شکل که دارای دوازده عدد است .عدد دوازده بالا ،عدد شش پایین ،عدد سه راست و عدد نه در چپ قرار دارد. که بین هر کدام از این اعداد دو عدد دیگر به ترتیب قرار دارند یعنی اعداد به ترتیب دور این دایره قرار گرفته اند. این ساعت دارای سه عقربه است عقربه ای که از همه کوچکتر است ساعت را نشان می دهد که روی یکی از دوازده عدد قرار می گیرد عقربه ای که کمی بزرگ تر است دقیقه را نشان می دهد که سریع تر از عقربه ای که ساعت را نشان می دهد حرکت می کند .و هر کدام از این دوازده عدد را در پنج ضرب می کند یعنی عدد دوازده دقیقه ی شصت که آخرین دقیقه است . را نشان می دهد. عقربه ای که کمی بزرگ تر است ثانیه شمار است که مانند دقیقه شمار کار می کند و تنها تفاوت آن در این است که ثانیه شمار سریع تر از دقیقه شمار حرکت می کند. به طور کلی تمام این عقربه ها از سمت راست به سمت چپ در حر کت اند.
۱۲ مهر ۹۲ ، ۱۶:۱۸ محسن فردی پور
باسمه تعالی

سلام عزیزم!دایره را در ذهنت مجسم کن.این ساعت ساعت که میگن یه چیزی ذایره شکل که یکسری عدد مدد ریخنه اون تو ولی خوب با نظم دیگه که این عددا از 1 تا 12 توی ساعت هستند.حالا بد نیست که بدونی 12اون بالای دایره و 6 پایین دایره نفهمیدیم بی خیال فقط بدون که توش عددای 1 تا 12 وجود داره.این ساعت ما 3 عقربه بیکارم داره که در حال حرکتن.یکی شونه که دایم در حال حرکته  یکی شون خیلی آروم تر از اولی می چرخه.سومی ام که بیش تر وقتا خواب ولی حق و نباید ضایع کرد که اونم خیلییییی آروووم می گرده.چیز سختی نبود که این چیزی که الان اومد تو ذهنت اسمش ساعته!
۱۲ مهر ۹۲ ، ۱۷:۵۴ بردیا چیت ساز
برای اندازه گیری زمان است. دور تا دور لبه ی صفحه ی گرد آن 12 عدد از 1 تا 12 نوشته شده است. عدد اول از سمت راست بالای صفحه آغاز می شود. عدد 6 درست در پایین صفحه و عدد 12 درست در بالای صفحه قرار گرفته است. با این 12 ساعت نصف یک روز را اندازه گیری می کنند. بین هر ساعت با ساعت دیگر، درجه ها و تقسیمات کوچکتری است که با آن ها دقیقه ها که یک شصتم ساعت ها هستند و ثانیه ها که یک شصتم دقیقه ها هستند، محاسبه می کنند. سه عقربه برای ساعت، دقیقه و ثانیه در حول محور وسط دایره ی ساعت قرار دارد. عقربه کوتاه تر برای نشان دادن ساعت، عقربه بلند تر برای نشان دادن دقیقه و عقربه ای که تند تر از همه می چرخد برای نشان دادن ثانیه می باشد.
۱۲ مهر ۹۲ ، ۱۸:۰۱ محمدحسین بیگلرخانی
به نام خدا
توصیف ساعت دیواری
ساعت وسیله ای است که با آن می شود از زمان وساعت آن روز مطلع شد. ساعت دیواری هم یک نوع از همین وسیله هاست که شکلی دایره ای و بع اندازه ی یک بشقاب دارد .همان طور که از نامش پیداست آن را به دیوار وصل می کنند تا همه بتوانند آن را ببینند. دور این ساعت اعدادی از یک تا دوازده نوشته شده است و سه تا عقربه به نام های ساعت شمار , دقیقه شمار و ثانیه شمار از کوتاه تا بلند از مرکز آن به روی اعداد می چرخند و در هر شبانه روز عقربه ی ساعت شمار دو دور می چرخد. سرعت حرکت این عقربه های باریک هم به ترتیب از ثانیه شمار و دقیقه شمار وساعت شمار بیشتر از بقیه است.زیرا با هر دور چرخشکامل ثانیه شمار یک واحد از شصت دقیقه ی دقیقه شمار حرکت می کند و با هر دور چرخش کامل دقیقه شمار یک واحد از دوازده ساعت را ساعت شمار طی میکند.
در مجموع ساعت نقش مهم و اساسی در زندگی ما انسان ها دارد.
۱۲ مهر ۹۲ ، ۱۸:۰۸ محمد محسن امینی
به نام حق

  ساعت های دیواری اکثرا دایره شکل اند که دارای سه عقربه با اندازه های متفاوت هستند.
  بر روی ساعت،دوازده عدد از یک تا دوازده وجود دارد که نشان دهنده ی ساعت ها هستند.با اینکه هر شبانه روز بیست و چهار ساعت است  عقربه ی کوچک ساعت شمار باید دو بار بچرخد تا به ساعت بیست و چهار برسد.
  اگر عدد دوازده را مبدا ساعت در نظر بگیریم عقربه کوچک با هر  سی درجه چرخش به سمت راست ساعت بعدی را نشان خواهد داد.
  یک عقربه بزرگ نیز وجود دارد که نشان دهنده هر دقیقه است.بین هر دو عدد روی ساعت،به پنج قسمت مساوی تقسیم شده که هر قسمت نشان دهنده یک دقیقه است و با عقربه دقیقه شمار نمایش داده می شود که ابن عقربه با گذشتن از هر شصت دقیقه،عقربه ساعت شمار نیز یک ساعت جلو می رود.
  و در نهایت عقربه دیگری به نام عقربه ثانیه شمار هر ثانیه را نشان می دهد.
۱۲ مهر ۹۲ ، ۱۸:۱۷ amir hossein shirkhanlou
ساعت دیواری یک جسم گرد است که روی ان یک شیشه ی دایره ای شکل برای محافظت از جلوی ساعت و عقربه هایش(عقربه ها سه نوار فلزی باریک اند که بزگترین انها کارش نمایش دقیقه است و عقربه ی متوسط کارش نمایش ثانیه است و بزرگترین انها هم کارش نمایش ساعت است)تعبیه شده است.در قسمت جلوی ساعت شما عقربه ها و یک صفحه ی گرد را در پشت عقربه ها میبینید.با استفاده از این صفحه شما میتوانید  ساعت.دقیقه و ثانیه را تشخیص دهید.در پشت این صفحه پر از چرخ دنده است که هرکدام از انها کار مربوط به خود را انجام میدهند و برای محافظت از انها یک قاب در پشت ساعت قرار دارد.بر روی این صفحه شما دوازده ناحیه ی مشخص شده برای نشان دادن ساعت قرار دارد که هر کدام با فاصله ی سی درجه از یک دیگر قرار دارند قرار دارد و در بین هر دوتا از این نواحی پنج ناحیه ی کوچکتر وجود دارد که نشان دهنده ی دقیقه اند. پپپااایییاااننن
ساعت یک وسیله گرد که دارای 60 قسمت است میباشد و هر 5 قسمت از 60 قسمت 12 قسمت جدا رامیسازد.
هر 60 ثانیه و هر 60 دقیقه بر اساس 60 قسمت و هر 12 ساعت براساس هر 12 قسمت جلو میروند.هر دور 60 ثانیه ای 1 دقیقه و هر دور 60 دقیقه ای 1 ساعت است.
نکته مهم هم این است که در ساعات 12 نیمه شب و 12 ظهر تمام عقربه ها به بالاترین نقطه ساعت اشاره دارند
۱۲ مهر ۹۲ ، ۱۹:۰۴ امیر نورمحمدی

به نام خدا

 اعداد 1تا 12،پشت سر هم با فاصله ی 30ْ روی ساعت دیواری قرار گرفته اند.به طوری که عدد12روبه روی عدد6 و عدد3 روبه روی عدد 9 است.فاصله ی 30ْ بین هر دو عدد ، به 5 قسمت مساوی تقسیم شده است. هر شبانه روز از 24 ساعت و هر ساعت از60 دقیقه وهر دقیقه از 60 ثانیه تشکیل شده است. ساعت سه عقربه دارد که با گردش یک بار عقربه ی ثانیه شمار به دور خود ، به دقیقه یکی اضا فه شده و با گردش  یک بار عقربه ی دقیقه شمار به دور خود ، به ساعت یکی اضافه می شود و زمان را به ما اعلام می کند.

۱۲ مهر ۹۲ ، ۱۹:۱۱ امیرکیان کشاورز
ساعت چیزی گرد است، سه عدد عقربه دارد یه عقربه ثانیه شمار، یک دقیقه شمار و یک ساعت شمار
در کل روی آن 12 عدد وجود دارد، از 1 تا 12 که نشانگر ساعت ها هستنند.
بزرگترین عقربه ثانیه شمار است، بعد از آن دقیقه شمار و کوچک ترین عقربه ساعت شمار است.
این ساعت گرده.3 تا عقربه داره که سریعترینشون یهنی ثانیه شمار با صدای تیک تاکش هر بار یک دور کامل ساعتو که 60 قسمت شده میزنه.هر قسمت یک ثانیه است.عقربه ی بزرگ هر کدوم از این قسمت ها رو 1 دقیقه نشون میده.عقربه ی کوچیک هر 5 قسمتو یه ساعت نشون میده.هر یه دور ثانیه شمار یه دقیقه، هر یه دور دقیقه شمار یه ساعت و هر دور ساعت شمار 12 ساعته.ساعت با چرخ دنده هاش باعث این حرکت میشه.
ساعت دیواری کلاس ما به شکل یک کیک تولد دایره ای شکل است.این ساعت از سه عقربه و 12 عدد تشکیل شده است.انتهای سه عقربه در یک نقطه و در مرکز دایره است سر تمام عقربه ها به سمت یک عدد است.عدد12 در بالای ساعت 3 در سمت راست 6 در سمت پایین و عدد 9 در سمت چپ ساعت قرار دارد و بقیه اعداد به ترتیب در بین انها قرار می گیرند.مابین هر دو عدد به پنج قسمت تقسیم شده است.در ساعت سه عقربه وجود دارد که کاربرد و شکل انها متفاوت از یکدیگر است.عقربه ثانیه شمار از همه نازکتر و بلندتر است و هر بار که یک دور کامل بچرخد عقربه ی دقیقه شمار که بلندتر از عقربه ی ساعت شمار است می چرخد و هر بار که عقربه ی دقیقه شمار یک دور کامل بچرخد عقربه ی کوچک ساعت شمار یک عدد  به جلو می رود.
۱۲ مهر ۹۲ ، ۲۰:۵۵ سبحان ابراهیمی

«یا نور»

توصیف ساعت

مرا میشناسی؟ من همانی هستم که صدای تیک تیکم را هر روز در گوش خود می شنوی ، محل زندگی من صفحه ای دایره ای شکل است ، من درست به مرکز این صفحه متصل شده ام و از شماره ی یک تا دوازده که از سمت راست به پشت سر هم روی دایره چیده شده اند می چرخم با داشتن یک دور کامل برادر بزرگم را تکانی میدهم ؛ خان داداش ما به دلیل کهولت و ناتوانی برای تکان خوردن به زمان بیشتر والبته کمک ما نیاز دارد ، من باید یک دور کامل بچرخم تا برادر بزرگترم تکانی به اندازه ی  یک دقیقه بخورد همچنین برادر بزرگترم نیز باید یک دور کامل بزند تا خان داداشمان ، یک شماره جلو برود ؛

فاصله ی هر یک از اعداد با عدد بعدی پنج واحد است هر کدام از آن واحد ها برای من یک ثانیه ، برادربزرگترم یک دقیقه و پنج واحد آن برای خان داداشم یک ساعت محسوب می شود.

شما خود بهتر میدانید من جوان هستم و همچون نسل جوانان امروزی اهل مُد و فشن ؛ به همین خاطر لباس هایم با برادرانم تفاوت دارد و بیشتر تو فاز لباس های رنگارنگ هستم.

بعضی از همکاران نسل قدیممان با آفتاب و شن کار می کردند ولی امروزه بسیاری از همکارانمان الکترونیکی شده اند ما دوستانی داریم که در دور دایره قرار دارند و از ما محافظت میکنند مانند چوب و انواع فلزات ارزان و گران بها!

ما از انرژی باتری داخل موتور ساعت تغذیه میکنیم درصورت نبودن تغذیه از کار می ایستیمولی هیچگاه زمان از کار نمی ایستد...

ما تنها برای آن ساخته شدیم تا مفهوم گذر زمان را به شما یادآوری کنیم...

سبحان ایراهیمی آذر 101

۱۲ مهر ۹۲ ، ۲۱:۰۵ امیر علی برخورداریون

ساعت دیواری

ساعت دیواری کلاس ما ، صفحه ای سفید ، قابی گرد و سبز رنگ دارد. این ساعت دارای 3 عقربه ی ثانیه شمار ، دقیقه شمار و ساعت شمار می باشد که سبز رنگ هستند .

ثانیه شمار عقربه ای بلند و باریک ، دقیقه شمار عقربه ای کوتاه تر و ساعت شمار عقربه ی کوتاه و پهنی دارد و صدای تیک تاک ساعت بسیار کم است.

صفحه  ی ساعت شامل 12 قسمت می باشد که با حروف لاتین درشت و به رنگ سیاه از 1 تا 12 مشخص شده اند و هر یک خود به 5 قسمت مساوی تقسیم شده اند.

با هر دور کامل حرکت ثانیه شمار ، عقربه ی دقیقه شمار به اندازه ی یک قسمت (معادل 6 درجه) جلو می آید و با هر دور دقیقه شمار نیز ، ساعت شمار به اندازه ی 5 قسمت (برابر با 30 درجه) حرکت می کند.

همچنین در حاشیه صفحه ی ساعت علامت شرکت سازنده مشخص شده است. ساعت دیواری کلاس ما در مقابل تخته و بر روی دیواری سبز رنگ قرار دارد و دارای زیبایی مخصوص به خود است.

۱۴ مهر ۹۲ ، ۱۶:۴۵ کیارش راثی

به نام خدا

توصیف ساعت:

 دایره ای را تصور کنید.روی محیط ان دو نقطه را در نظر بگیرید و بین مرکز و محیط ان نقطه ای دیگر را در نظر بگیرید.از مرکز  به ان نقطات رسم کنید. به این خطوط عقربه گویند که دو خط بلند تر، برای اندازه گیری ثانیه و دقیقه و خط کوتاه تر، برای اندازه گیری ساعت می باشد.حال محیط دایره را به شست قسمت مساوی ،تقسیم کنید و هرپنج قسمت را یک عدد بنامید.برای اندازه گیری ثانیه و دقیقه از ان شست قسمت، وبرای اندازه گیری ساعت ازاعداد استفاده می شود. اکنون برای زیبایی قابی را در دور ان در نظر بگیرید و شیشه ای را بر روی ان.

۱۴ مهر ۹۲ ، ۱۸:۳۲ محمد جواد نقدی

ساعت،یک شیء گرد است که داخل آن یک صفحه ی گرد کار می گذارند. روی این صفحه ی گرد، سه عقربه وجود دارد. یکی از همه باریک تر و بلند تر، که نام آن عقربه ی ثانیه شمار است. یکی کمی کوتاه تر و کمی پهن تر از قبلی است، که نام آن عقربه ی دقیقه شمار است. و آخری از همه کوتاه تر است، که نام آن عقربه ی ساعت شمار است. روی این صفحه به ترتیب از شماره ی 1 تا 12 شماره گذاری شده است.

۱۴ مهر ۹۲ ، ۲۲:۵۸ پارسا قادی پاشا

ساعت شیئ است که معمولا بصورت دایره است.بر روی ساعت یک تلق پلاستیکی وجود دارد که در پشت ان از اجزای متفاوتی ساخته شده است.در پشت تلق ساعت عقربه هایی وجود دارد که بصورت دو سیخ که یکی از انان بزگتر از دیگری است.

عقربه ی کوتاه برای نشان دادن ساعت است.هرساعت دیواری از دوازده ساعت تشکیل شده است.عقربه ی بلد برای نشان دادن دقیقه است.هر ساعت دیواری از شصت دقیقه تشکیل شده است که بین هر عدد ساعت شمارپنج دقیقه وجود دارد که با دوازده ساعت میشود شصت دقیقه.                                                                                                                                       

در هر ساعت یک ثانیه شمار هم وجود دارد که همانند دیگر عقربه ها است و اندازه اش بین اندازه ی دقیقه شمار و ساعت شمار است. هر ساعت سه هزارو شش صد ثانیه است و هر دقیقه شصت ثانیه. اگر ساعت را روبرویت قرار دهی عقربه هایش به سمت راست می چرخند.                                                                                                                                   

۱۵ مهر ۹۲ ، ۱۵:۴۹ امیررضا پاشاپوریگانه

 ساعت یک شی دایره ای شکل است . ساعت ازسه عقربه ساخته

شده است. عقربه کوچک ساعت شمار ،عقربه ی نسبتا بزرگ دقیقه

شمار و عقربه ی بزرگ و باریک ، ثانیه شمار می باشد.

هر سه عقربه به مرکز دایره متصل هستند.

هرساعت معادل شصت دقیقه و هردقیقه معادل شصت ثانیه می باشد.

یک ثانیه معادل یک دور چرخش عقربه ثانیه شمار به دور محیط دایره ای

شکل ساعت می باشد.

اعداد یک تا دوازده ازچپ به راست بر روی محیط  ساعت قرار گرفته است.

 

۱۵ مهر ۹۲ ، ۱۷:۲۳ احسان سمسار

ساعت دیواری

فکر کنم ساعت های شنی رو دیده باشین ، این ساعت ها بر اساس مقدار شن یا خاکی که توش هستند کار می کنند.

اما فکر کنم دیگه اینا خیلی قدیمی شده باشه ، فکر نکنم همه ساعت شنی ها یک اندازه باشن خوب الان دیکه فرق می کنه ساعت ها یکیشدن 12 تا عدد توشه که اعداه 1 تا 12 رو صبح تا ظهر می گیم 12 تا 24 رو ظهر تا شب می گیم.

ساعت ها 3 عقربه دارند یکی اسمش ثانیه است یکی دیگه دیگه دقیقه است یکی دیگه ساعت شماره.خوب، خوب فکر کن یه چیزی دایره مانند توش 1 نا 12 نوشته شدن خوب  الان یه عقربه خیلی نازک داریم این ثانیه شماره که 60 بار  تکون می خوره که عقربه دقیقه  شمار یه دونه حرکت می که این عقربه از ثانیه  کتو کلف تره این عقربه 60 تا دیگه مثل ثانیه میره جلو عقربه ساعت به دونه میره جلو ، مثلا از ساعت 7 میره میره نا رو 8 وای می ایسته این عقربه از 2 تای قبلی کلف تر مثل ادم چاق قد کوتاه!!

خوب اگه این عقربه ساعت 24 با بره جلو میشه روز از نو روزی از نو.........

۱۵ مهر ۹۲ ، ۱۸:۳۰ امیر حسین قیطاسی
میدونم که خوب میدونی که زندگی همین طور می گذره.و ما آدما که چشم داریم و قدرشو نمیدونیم باساعت گذشتن عمرمون رو می بینیم.ساعت ما با ساعت شما زمین تا آسمون فرق داره. ساعتی که ما می بینیم یه قاب گردی شکل داره.امیدوارم که بدونی گردی شکل چیه!تواین قاب یه سری عدد وجود داره که جفت جفت روبروی همند.در واقع تعداد این اعداد چهارتان. 3.6.9.12.یه سری خط بین این اعداد وجود داره که تعدادشون زیاده.اما قسمت اصلی ساعت یعنی عقربه:تعداد عقربه ها سه تا هستن. دوتا بلندو یه کوتاه.رنگ یکی از عقربه های بلند بادیگری فرق میکنه.امیدوارم هرچه زودتر بتونی ببینی و خودت از نزدیک ساعت و چیزای دیگه رو ببینی!
۱۵ مهر ۹۲ ، ۱۸:۵۱ مهرداد رحمانی
ساعت جسمی است گرد که زمان را به ما نشان می دهد ومعمولا گرد وسه بعدی است روی آن یک شیشه قرار دارد وپشت شیشه یک صفحه گرد وجود دارد که دور آن به 12 قسمت تقسیم شده است که بین هر دوقسمت 5قسمت دیگر وجود دارد . این 12 قسمت با نظم کنار هم قرار گرفته اند از 1 تا 12.ساعت 3 عقربه دارد کار عقربه ها  نشان دادن زمان است عقربه ی بزرگ وباریک ثانیه را نشان می دهد وبا هر چرخش آن به دور ساعت عقربه بزرگ دیگر یعنی دقیقه شمار یک قسمت به جلو می رود وبا 60 چرخش ثانیه شمار یک دور می چرخد. یک غقربه دیگر به نام ساعت شمار وجود دارد که از همه کوچک تر است که باهر یک دور کامل چرخیدن دقیقه شمار یک عدد رو به جلو می رود.
۱۵ مهر ۹۲ ، ۱۹:۰۸ حامد ایزدی فر
ساعت دیواری چیزی است به شکل واندازه بشقاب پلو خوری.یعنی دایره ای شکل که در آن 12عدد وجد دارد.عدد12در بلاترین نقطه و در شمال ساعت و به ترتیب از1تا11 از سمت راست عدد12 چیده میشود.به طوریکه عدد3در راست ترین نقطه،یعنی شرق ساعت و اعداد1و2 به ترتیب در وسط 12و3.عدد6در پایین ترین نقطه ساعت،یعنی جنوب ساعت،قرار میگیرد و اعداد4و5،بترتیب بین 3و6قرار میگیرد.عدد9در قسمت چپ ساعت،غربی ترین نقطه ساعت،قرار دارد واعداد7و8،به ترتیب بین6و9واعداد10و11،به ترتیب بین 9و12چیده میشوند.پس اگر از بالا شروع کنیم وبه سمت راست حرکت کنیم،اعداد به این ترتیب هستند:12-1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11.در ساعتها 3 عقربه وجود دارد که با کمک آنها میتوانیم ساعت را بخوانیم.بلند ترین عقربه،عقربهثانیه شمار است که این باعث حرکت عقربه ای دیگر که هم اندازه ثانیه شمار است،یعنی عقربهدقیقه شمار،میشود.عقربه دقیقه شمار مانند ثانیه شمار،بلند و باریک است.این عقربه که با کمک آن دقیقه را میتوان خواند،باعث میشود تا عقربه ای دیگر،به نام عقربهساعت شمار،میشود.ساعت شمار به ما کمک میکند تا بتوانیم ساعت را تشخیص دهیم و اندازه اش نصف دو عقربه دیگر است.پس اگر عقربه دقیقه شمار روی عدد3 باشد و ساعت شمار روی عدد6باش،میگوییم ساعت6و15دقیقه است.
پس ساعت عبارت است از جسمی دایره ای شکل که از3عقربه تشکیل شده و دارای اعداد1تا12 است.

۱۵ مهر ۹۲ ، ۱۹:۱۳ علیرضا هوشمند
ساعت دیواری از اسم اش پیداست که آن راروی دیوارمی گذارند معمولاپوشش شیشه ای یا پلاستیکی دارد.که درزیر آن سه عقربه وجودداردکه ازچپ به راست می چرخند.عقربه کوچک که از همه چاق تراست به دلیل چاقی کندتر از همه حرکت می کندوساعت رانشان می دهد.اماآن یکی کمی لاقر تر وقدبلند تراست که دقیقه رانشان می دهدآخرین عقربه که ازهمه لاغرتروقدبلندتراست ثانیه رانشان می دهدودرپشت عقربه هاصفحه ای وجودداردکه معمولادوازده خط وجود دارد.وعکس روی آن بستگی به سلیقه افراد دارد.ومعمولا درادارات ازساعت های بدون طرح استفاده می کنند.
۱۵ مهر ۹۲ ، ۱۹:۲۸ سید حمید رضا ثنائی کرهرودی
ساعت دیواری عین ساعت خودتون فقط با نگاه کردن می شه فهمید ساعت چنده و کردم هست!این ساعت 3 تا عقربه داره ثانیه شمار و دقیقه شمار و ساعت شمار و ته تمام عقربه ها به مرکز دایره چسبیده و آن ها از بالا به سمت راست می چرخند روی محیط دایره اعداد 1 تا 12 نوشته شده به طوری که 12 بالاست و به سمت راست 1 بعد 2 و ... بین هر عدد هم 4 تا خط هست.
هر ثانیه ثانیه شمار یکی از خطوط رو طی میکند و هر یک دور که بزند دقیقه شمار یک خط را طی می کند و هردور که دقیقه شمار بزند ساعت شمار یک عدد طی می کند.
 
۱۵ مهر ۹۲ ، ۱۹:۳۳ پارسا دولتی
ساعت معمولا دایره ای شکل است و روی آن یک شیشه قرار دارد و 12 عدد از 1 تا 12 روی آن به ترتیب قرار دارند.
ما در ساعت 3 تا عقربه داریم که عقربه ای که کوچک است و کند حرکت میکند عقربه ی ساعت شمار است.
عقربه ی دوم عقربه دقیقه شمار است که بزرگ تر از عقربه ساعت شمار است وسرعت آن هم بیشتر است.
عقربه ی آخر عقربه ی ثانیه شمار است که به بزرگی عقربه ای دقیقه شمار است اما سرعتش خیلی زیاده و تند تند حرکت میکند.متوجه شدی یا دوباره بگم؟؟؟

 
۱۵ مهر ۹۲ ، ۲۰:۰۶ سیدعلیرضا عقیلی
صدای تیک تاکی که می شنوی صدای وسیله ای به نام ساعت است که دایره ای شکل است.دستت را بده به من...این دایره است.ساعت ,12 تقسیم بندی بزرگ و 60 تقسیم بندی کوچک دارد.خوب است بدانی که ساعت سه عقربه دارد.یکی از آن ها در هر چشم بر هم زدن یک واحد کوچک می پیماید.اسم این عقربه ثانیه شمار است.ثانیه شمار یکی از عقربه های دراز ساعت است.غقربه ی دراز دیگر با 60 حرکت ثانیه شمار,یک واحد کوچک حرکت می کند.این عقربه دقیقه شمار است.ساعت یک عقربه ی کوچک هم دارد که نام آن ساعت شمار است.ساعت شمار با 60 حرکت دقیقه شمار 1 واحد بزرگ را می پیماید....
۱۵ مهر ۹۲ ، ۲۰:۳۴ مصطفی ایزدی

بسم الله الحق

والعصر ان الله لفی خضر

در دور تا دور یک ساعت دایره ای شکل اعداد یک تا دوازده وجود دارند و فاصله ی بین آن ها با هم برابر است. فاصله ی بین هر دو عدد نیز به 5 قسمت مساوی تقسیم شده است. این موضوع بدیهی است که هر روز، 12 ساعت و هر ساعت، 60 دقیقه و هر دقیقه برابر 60 ثانیه است. در وسط صفحه ی ساعت نیز سه عقربه وجود دارد. عقربه ی اوّل نشان دهنده ی ساعت است. عقربه ی دوم نشان دهنده ی دقیقه است که معمولاً اندازه ی از عقربه ی اوّلی کوچکتر است و عقربه ی سوم نیز عقربه ی ثانیه شمار است و معمولاً رنگ آن با دو عقربه ی قبلی فرق می کند.این سه عقربه از سمت راست به چپ حرکت می کنند ولی آن نکته که از متن بالا می توان فهمید این است که سرعت عقربه ی ثانیه شمار باید بیش تر از عقربه ی دقیقه شمار و سرعت عقربه ی دقیقه شمار نیز بیش تر از عقربهد ی دقیقه شمار و سرعت عقربه ی دقیقه شمار نیز باید بیش تر از عقربه ی ساعت شمار باشد.هنگامی که عقربه ی ثانیه شمار 1 دور کامل زد و به عدد 12 رسید عقربه ی دقیقه شمار نیز 1 دقیقه به جلو حرکت می کند. هنگامی که عقربه ی دقیقه شمار 1 دور کامل زد و به عدد 12 رسید عقربه ی ساعت شمار نیز ساعت 1 ساعت به جلو حرکت می کند. نکته ی قابل ذکر مهم دیگر این است که اگر همه چیز ساکت باشد، ساعت با صدای تیک تاک خو بقیه را متوجّه خود می سازد.

۱۵ مهر ۹۲ ، ۲۰:۴۹ احسان لک مظاهری
ساعت مانند یک سکه گرد است و 60 خط دارد که محیط دایره را به صورت مساوی تقسیم کرده است.هر 5 خط یکی از اعداد یک تا 12 به ترتیب نوشته میشود که 12 در بالای دایره.6 در پایین دایره 3 در سمت راست و 9 در سمت چپ دایره قرار دارند.سه میله با اندازه های متفاوت به مرکز دایره وصل هستند که روی این خط ها حرکت می کنند و ثانیه و دقیقه و ساعت را نشان می دهند.
۱۵ مهر ۹۲ ، ۲۱:۱۰ sadeq paydar nobakht
ساعت مانند دایره است و جلوی آن یک شیشه دارد که داخل آن سه عقربه است.
عقربه ی اول:اسم آن عقربه ی ثانیه شمار است که از آن دو عقربه ی دیگر بزرگتر است. این عقربه با سرعت زیاد و محسوسی حرکت میکند.
عقربه ی دوم:اسم این عقربه دقیقه شمار است که حرکت آن تقریبا محسوس است و با کمی دقت میتوان آن را فهمید یک دقیقه جلو رفتن این عقربه به یک دور چرخش ثانیه شمار بستگی دارد. اندازه ی آن هم کمی کوچکتر از ثانیه شمار است.
عقربه ی سوم:این عقربه از تمام عقربه ها کوچک تر است و هرگز نمیتوان حرکت آن را فهمید. حرکت این عقربه به دو عقربه ی قبلی بستگی دارد. با یک دور چرخش عقربه ی دقیقه شمار این عقربه یک عدد به جلو میرود.
۱۵ مهر ۹۲ ، ۲۲:۰۲ سید حسین منبتی
من یک ساعت دایره ای ام. در طول شبانه روز، 24 ساعت وجود دارد؛ اما به علت محدودیت جا، بر روی من 12 عدد می گذارند که بیانگر عدد 1 تا 12 است. جالب است که بین هر دو عدد، به جای 60دقیقه، فقط 5 دقیقه وجود دارد. 3 عقربه دارم که یکی ثانیه شمار، یکی دقیقه شمار و یکی ساعت شمار است. طول عقربه ی ثانیه شمار بیشتر از 2 عقربه ی دیگر و طول عقربه ی دقیقه شمار  بیشتر از ساعت شمار است. به ازای هر یک دوری که ثانیه شمار طی می کند، دقیقه شمار 1 دقیقه حرکت میکند و به ازای هر دوری که عقربه ی دقیقه شمار میزند، ساعت شمار یک عدد حرکت می کند. مثلاً از یک به دو میرود. البته این رو یادت باشه که هر جا یک چیز دایره ای شکل دیدی که 1 تا 12 رو رویش نوشتن، بدون که اون یک ساعته. درست مثل من.
۱۵ مهر ۹۲ ، ۲۲:۱۰ مهران قیاسی
یک صفحه گرد که این صفحه به وسیله ی یک سری خط برش داده شده است. این برش ها بر روی محیط صفحه گرد قرار دارند و محیط صفحه را به  12 قسمت مساوی تقسیم می کنند . به این ترتیب یک صفحه که با یک سری برش که آن را به  12 قسمت مساوی تقسیم کرده است صفحه ی ساعت است . بر روی این صفحه سه میله به نام عقربه وجود دارد که به مرکز این صفحه متصل است . یکی از این عقربه ها که ساعت را نشان میدهد تکان میخورد و با هر تکان یک ساعت می گذرد و با هر تکان یک جهت ساعت از یک برش به سمت برش دیگر حرکت میکند . عقربه بعد دقیقه را نشان میدهد . این عقربه مانند عقربه قبلی حرکت میکند با این تفاوت که هر برش به 5 قسمت تقسیم شده و با هر حرکت 1/5 قبلی حرکت میکند .عقربه سوم ثانیه را نشان میدهد . عقربه ثانیه شمار مانند  دقیقه شمارحرکت میکند ولی با سرعت بیشتری.وبا گذشت یک دور کامل دور ساعت ، عقربه دقیقه شمار یک حرکت میکند .

ساعت دیواری یک شیء دایره شکلی است که محیط آن توسط 12 خط به 11 قسمت مساوی تقسیم شده است و از بالاترین خط شماره میخورد 12 بعد 1 بعد 2 بعد 3 تا یک دور دور ساعت بزند و برسد دوباره به 12.در ساعت،سه تا چیز فلش مانند وجود دارد که محورشان مرکز ساعت(دایره)است و حول محورشان میچرخند که به آنان عقربه میگویند.آن عقربه ای که تند تر از همه میچرخد،ثانیه شمار است که وقتی یک دور کامل دور ساعت بچرخد،یعنی یک دقیقه گذشته است.بزرگ ترین عقربه که از ثانیه شمار کند تر میچرخد،نشان دهنده دقیقه است.با هر دور ثانیه شمار،عقربه شمار کمی جلو میرود.وقتی دقیقه شمار هم یک دور دور ساعت بزند،یعنی 1 ساعت گذشته و کوچک ترین عقربه که از همه کند تر میچرخد،یک شماره جلو میرود.

۱۵ مهر ۹۲ ، ۲۲:۲۳ پارسا مجرد عادی
من دایره ای هستم که صفحه ام سفیده، یه پیچ دقیقاً وسط من قرار داره، سه تا فلز نامساوی به همان پیچ وصل هستند، اعداد 1ـ12 رو صفحه سفید نوشته شده اند، سه تا فلز در یک روز هر کدام یک جهت مشخص را نشان می دهند؛ می یک ساعت دیواری هستم! 
۱۵ مهر ۹۲ ، ۲۲:۲۳ سید روح الله حیائی طهرانی

به نام خدا

ساعت وسیله ای است مانند یک ماهی تابه  گرد و بدون دسته است.یعنی دور تا دور آن گرد است . و روی آن یک شیشه بزرگ قرار دارد که کل سطح مقطع آن را پوشانده است . پشت آن یک صفحه است که دور تا دور آن صفحه اعداد یک  تا دوازره نوشته شده است.. عدد دوازده درست با بالای آن  و سایر اعداد از سمت راست عدد دوازده  از یک  تا یازده به فاصله معینی از هم چیده شده اند. معمولا مابین هر عدد چند خط کوچک وجود دارد. سه شئ تیغه ای مانند که از انتها روی هم قرار گرفته اند در وسط این دایره ماهی تابه مانند در هم فرو رفته اند و دور تا دور صفحه کاغذی می چرخند که یکی سریعتر از همه حرک می کند  و آن دوتای دیگر آرام تر.

۱۵ مهر ۹۲ ، ۲۲:۲۵ amirhosein ghannad
به نام خدا
ساعت ها معمولا دایره ای شکل هستند و قابی زیبا از جنس فلز یا پلاستیک به دور آن ها کشیده شده است.
بر روی صفحه ی آن اعداد 1 الی 12نقش بسته اند و هرکدام نشانگر زمانی هستند.
سه عقربه نیز بروی این صفحه زمان را به ما نشان می دهند.عقربه ی اول ساعت شمار است که کند ترین عقربه است عقربه ی بعد ثانیه شمار است که خبلی سریع حرکت می کند و یک دور کاملش بیانگر یک دقیقه است و آخرین و یک جورایی بلند ترین عقربه ی ساعت عقربه ی دقیقه شمار است.
۱۵ مهر ۹۲ ، ۲۲:۲۵ مهدی حسین پور
ساعت شیئ دایره ای است که سه تا دونه عقربه داره و اونها به طور مرتب 
دور محور دایره ای مدام می چرخند . هر عقربه نشان دهنده ی یک مفهوم هستند .دور این صفحه دایره ای اعداد1تا12چیده شده اند. امید وارم فهمیده باشی
۱۵ مهر ۹۲ ، ۲۲:۳۱ محمد مهدی میرزایی

این ساعت دیواری دایره ای شکل و محیط این دایره مشکی رنگ است.
پشت ساعت دیواری شیاری وجود دارد که می توان ساعت را توسط میخی با گیر دادن آن به شیار بر روی دیوار آویزان کرد.در پشت دایره به جز شیار پیچی دایره ای شکل وجود دارد که مربوط به تنظیم ساعات و دقایق است.فکر می کنم درون ذهنت این سئوال پیش آمده که چگونه ساعات و دقایق مشخصص می شوند. این ساعت دارای سه عقربه است.عقربه ی ثانیه شمار از دو عقربه ی دیگر نازک تر و بلند تر است.عقربه ی دیگر عقربه ی کلفت تری نسبت به عقربه ی اولی است که دقیقه شمار است.وآخرین عقربه عقربه ی ساعت شمار است و از هر دو عقربه ی دیگر کوچک تر است.در زیر این عقربه ها صفحه ای سفید رنگ دایره ایشکل است که اعداد   1 تا12 بر روی آن چاپ شده و بین این اعداد خط هایی وجود دارد که دقیقه ها و ثانیه ها را تقسیم می کند.و پایین عدد12 آرم شرکت سازنده ی ساعت چاپ شده است.

۱۵ مهر ۹۲ ، ۲۳:۰۲ محمد حسین مختاری

به نام خدا

ساعت دیواری گرد یک استوانه با سطحی بزرگ و ضخامت کم است. یک طرف این سطح،شیشه ای و طرف دیگر آهنی است. در مرکز طرف آهنی چند چرخ دنده تعبیه شده است و ‍‍‍‍‍پشت دو سطح فلزی و شیشه ای فضای خالی جود دارد. از پشت سطح شیشه ای، دایره ی سفیدی دیده می شود که دور تا دور دایره سفید 60 خط با فاصله های یکسان کشیده شده است. در وسط آن دایره که در بین فضا ی خالی بین دو سطح استوانه است یک میله کوچک به سمت بیرون آمده و سه قطعه نازک فلزی دیگر که یکی به اندازه شعاع دایره و دیگری کوچک تر از آن و بعدی از هر دو کوچک تر، به آن میله چسبیده است. بزرگ ترین میله هر 1ثانیه و میله کوتاه تر هر 60 ثانیه از خطی به خط دیگر می رود ، کوچک ترین میله هم هر 60 دقیقه از 5 خط کوچک به 5 خط دیگر می رود. البته بالا ی دایره سفید یعنی شصتمین خط عدد 12 نوشته شده و هر 15 خط ، 15 خط به طرف راست اعداد 9،6،3 نوشته شده است.

۱۵ مهر ۹۲ ، ۲۳:۱۹ امیر حسین بهمن پور

 

موضوع   توصیف ساعت

ساعت های دیواری در مدل ها وابعاد واشکال مختلف هستند. در سازعت های دایره ای شکل اعداد به صورت دایره ای قرار گرفته اند و دارای شیشه ای است که از اعداد وعقربه ها حفاظت می کند و در      پشت شیشه اعداد را به زبان لاتین وزبان های دیگر نوشته  می شود.واعداد از دوازده شروع می شود  و به سمت راست می چرخد.دوازده عدد وجود دارد که با فاصله ی معین  از هم قرار دارند و از همین     اعداد برای دقایق نیز استفاده می کنیم و دارای سه عقربه است که عقربه ی کوچک تر برای ساعت و  عقربه ی بزرگ تر برای دقیقه و عقربه ی نازک که رنگ دیگری دارد برای ثانیه است و ما با شنیدن    صدای تیک تیک ساعت به گذشت زمان پی می بریم.

 

پایان

۱۵ مهر ۹۲ ، ۲۳:۲۳ آرش احسانی زنوز

به نام خدا


ببین ساعت یه جسم گردیه که از دیوار آویزونش میکنند وبا نگاه کردن به اون میتونن زمان روتشخیص بدن.محیط ساعت رو به 12 بخش مساوی تقسیم  میکنن و هر کدوم از اونها رو به 5 قسمت تقسیم میکنند که میشود 60 قسمت.ساعت دارای 3 تا عقربه است که تهشون به وسط صفحه وصله وحول اون نقطه میگردند و با قرار گرفتن مقابل نوک اون ها به سمت همون بخش ها وقسمت هایی که بهت گفتم  زمان رو به ساعت ودقیقه به ما نشان میدهند.درضمن این صدای تیک تاکی رو هم که میشنوی مربوط به ساعته.

تصور چیزی که هیچگاه ندیده ایم بسیار سخت است.اما بعد از مدتی به خیلی از وسایل اطرافمان عادت می کنیم به گونه ای که حتی دیگر آن‌ها را نمی بینیم و اگر در مورد آن‌ها از ما سوال شود،پاسخ دادن به آن کمی برایمان دشوار می شود.

ساعت دیواری،یه جسم دایره شکل است که در داخل آن اعداد یک تا دوازده دور آن بر روی یک صفحه نوشته شده به این صورت که،دوازده در بالا و شش در پایین آن است و بقیه اعداد،در بین این دو با فاصله های یکسان تقسیم شده اند.

درون ساعت سه خط وجود دارد به اسم عقربه که یک راس از همه آن‌ها به هم چسبیده و در وسط ساعت است که نمایانگر ثانیه ، دقیقه وساعت است.اندازه این عقربه ها متفاوت است و کوچک ترین آن نشان دهنده ساعت است.این عقربه ها به سمت اعداد هستند و از دوازده شروع می کنند و به سمت راست حرکت می کنند تا به شش و بعد به سمت چپ تا دوباره به دوازده برسند.

بر روی ساعت یک صفحه شیشه ای وجود دارد که تمام اجزای ساعت داخل آن است.این شیشه بی رنگ است وداخل آن که عقربه ها و اعداد هستند معلوم است و به راحتی می توان موقعیت زمانی را فهمید.

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.