زنگ انشا

وبلاگ درس انشای دبیرستان علامه حلی ۵

وبلاگ درس انشای دبیرستان علامه حلی ۵

منوی بلاگ
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۲۸ آبان ۹۲ ، ۰۰:۵۵ کوچه
آخرین نظرات
  • ۸ آذر ۹۲، ۱۳:۰۶ - محمد محسن امینی عالی
پیوندهای روزانه

توصیف یک مداد

سه شنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۲، ۰۲:۳۱ ب.ظ

یک مداد ساده را توصیف کنید.

نظرات  (۵۵)

۱۶ مهر ۹۲ ، ۱۷:۵۰ سیدعلیرضا عقیلی
مداد ابزاری نوشتاری از جنس چوب است که درون چوب آن مقداری ذغال وجود دارد.ضخامت و طول چوب آن به ترتیب تقریبا یک  و ده سانتی متر است.رنگ ذغال سیاه و رنگ چوب سفید است و این یکی از وجوه تشابه تمامی مدادهاست.وجه تفاوت مدادها رنگ و یا طرح روکشی است که بر روی چوب آن کشیده می شود.اگر ذغال مداد که از چوب آن بیرون می آید بشکند یا سابیده شود باید با استفاده از نوشت ابزار دیگری به نام مدادتراش چوب آن را تراشید تا ذغال بیشتری از چوب بیرون بیاید و بتوان با استفاده از آن نوشت.معمولا بر روی روکش مداد که دور تا دور چوب آن را فرا گرفته نام شرکت سازنده ی آن را هم می نویسند.نکته ی مهم این است که وقتی می خواهی با استفاده از مداد بنویسی باید با طرفی که ذغال بیرون زده بنویسی.

ابتدا از انتهای آن به اابتدای آن می رویم.مداد ازیک استوانه تشکیل شده.طول این استوانه ممکن است با اندازه های متفاوت وجود داشته باشد. که البته این طول معمولا بین سه تا پانزده سانتی متر است.وقطر این استوانه معمولا بین جهار تا هفت میلی متر است.و گاهی قاعده این استوانه پنج یا شش ضلعی است که تا انتها ادامه دارد.این استوانه با رنگ های مختلف و نوشته ها وطرح های مختلف بر روی آن وجوددارد.بعد از این استوانه مخروطی وجود دارد که از قاعده به قاعده استوانه چسبیده.طول این مخروط یا در واقع ارتفاع آن حدود یک سانتی متر است که البته جنس آن معمولا چوبی است یا از روزنامه هایی در هم فشرده شده تشکیل شده.نوک خود استوانه نیز نوک مداد است که با ان می نویسیم که با رنگ های مختلفی وجود دارد که البته گاهی اوقات سر جای خود نیست. طول این قسمت حدود سه تا چهار میلی متر است. 

۱۹ مهر ۹۲ ، ۰۰:۰۶ علی منوچهری دانا

مداد وسیله ای است که در رنگ ها و انواع نام ها وجود دارد که اغلب برای نوشتن و نقاشی کشیدن از آن استفاده می شود.وسیله ای است که حالت فیزیکی صاف و عمودی دارد که نسبت به عادات هر فرد در انواع مختلف در دست انسان ها قرار می گیرد.انسان ها برای بهتر نوشتن(خط بهتر)مداد را با وسیله ای به نام مدادتراش می تراشند و نوک مداد نسبت به سلیقه ی افراد تیز می شود.هر جا با مداد اشتباهی در متن ایجاد شد با پاک کن پاک کرده و اشتباه را تصحیح می کنیم. کلاس 101

۱۹ مهر ۹۲ ، ۰۰:۱۰ علی منوچهری دانا

مداد وسیله ای است که در رنگ ها و انواع نام ها وجود دارد که اغلب برای نوشتن و نقاشی کشیدن از آن استفاده می شود.وسیله ای است که حالت فیزیکی صاف و عمودی دارد که نسبت به عادات هر فرد در انواع مختلف در دست انسان ها قرار می گیرد.انسان ها برای بهتر نوشتن(خط بهتر)مداد را با وسیله ای به نام مدادتراش می تراشند و نوک مداد نسبت به سلیقه ی افراد تیز می شود.هر جا با مداد اشتباهی در متن ایجاد شد با پاک کن پاک کرده و اشتباه را تصحیح می کنیم. کلاس 101

۱۹ مهر ۹۲ ، ۰۰:۱۲ علی منوچهری دانا

مداد وسیله ای است که در رنگ ها و انواع نام ها وجود دارد که اغلب برای نوشتن و نقاشی کشیدن از آن استفاده می شود.وسیله ای است که حالت فیزیکی صاف و عمودی دارد که نسبت به عادات هر فرد در انواع مختلف در دست انسان ها قرار می گیرد.انسان ها برای بهتر نوشتن(خط بهتر)مداد را با وسیله ای به نام مدادتراش می تراشند و نوک مداد نسبت به سلیقه ی افراد تیز می شود.هر جا با مداد اشتباهی در متن ایجاد شد با پاک کن پاک کرده و اشتباه را تصحیح می کنیم.

۱۹ مهر ۹۲ ، ۱۰:۳۲ محمد مهدی محمدی رفاه
توصیف یک مداد

وسیله ای است در اندازه های مختلف و رنگ های متفاوت که معمولاً مانند استوانه ای باریک ساخته می‌شود. بعضی از مدادها در ته خود دارای پاک‌کن هایی اغلب به رنگ سفید یا صورتی تیره هستند.

توصیه می‌شود که از این پاک‌کن ها استفاده نکنید، زیرا موجب کثیفی برگه می‌گردد.

مداد‌ها از چوب ساخته شده‌اند و دارای مغزی باریک از جنس گرافیت هستند. مداد‌ها ‌‌‌‌‌‌‌در درجه بندی های مختلف از نظر نرمی وسختی وجود دارند که درجه بندی‌‌های B نرم تر و درجه بندی های H سخت تراند که در زمینه های مختلفی مانند نقاشی و طراحی از آن ها استفاده می‌شود. اما برای نوشتن بهتر است که از مدادی که درجه بندی آن HB است استفاده کنیم.

۱۹ مهر ۹۲ ، ۱۲:۴۵ محمد چواد زینالی خانقاه

مدادی که در دست داری طولش حدودا 10 سانتی متر است بدنه ان سیاه است ته مداد دایره شکل است و سر مداد نوکش سیاه رنگ است و گردن ان به رنگ چوب یعنی قهوه ای است در روی بدنه مداد نوشته هایی وجود دارد که شامل شرکت سازنده مارک و نوع مداد است اگه برای نوشتن نوک مداد را زیاد فشار دهیم ممکن است بشکند و برای اینکه دوباره نوک داشته باشد از وسیله ای بنام مداد تراش استفاده میکنیم

۱۹ مهر ۹۲ ، ۱۹:۲۴ محمد مهدی محمدی رفاه

توصیف یک مداد

مداد وسیله ای است برای نوشتن که معمولاً به صورت استوانه‌ای باریک ساخته می‌شود و در رنگ های متفاوتی وجود دارد. اغلب مداد ها در ته خود دارای پاک کن هایی کوچک به رنگ سفید یا صورتی تیره هستند.

توصیه می‌شود که از این پاک کن ها استفاده نکنید زیرا موجب کثیفی برگه می‌شود.

مداد ها دارای مغزی باریک از جنس گرافیت در رنگ های متفاوتی هستند. مداد ها را از نظر سختی و نرمی درجه بندی می‌کنند که درجه بندی های B نرم‌تر و درجه بندی های H سخت تر اند. از این مداد ها معمولاً در نقاشی و طراحی استفاده می‌شود، ام برای نوشتن بهتر است از مداد هایی با درجه بندی HB استفاده کرد.

 

یه وسیله ی گرده از جنس چوب و توش چیزیه که در رنگ های مختلف اونو میسازن و میشه باهاش متن های مختلف رو نوشت.هر وقت که نوکش شکست میشه تراش اونو دوباره تیز کرد.



کلاس 101
۱۹ مهر ۹۲ ، ۲۱:۳۹ امیرکیان کشاورز
یک مداد حدود 15 سانتیمتر ارتفاع دارد و حدود 1 سانتیمتر قطر دارد.
اکثر مداد ها 6 ضلعی اند ولی مداد های گرد هم داریم.داخل مداد یک ذغال 13-14 هم هست.
که سیاه استو تقریبا حدود 1 سانتیمتر از آن از سر مداد بیرون زده است، البته ممکن است نوک مداد شکسته هم باشد.
۱۹ مهر ۹۲ ، ۲۲:۲۸ محمد علی حقی
مداد ابزاری بسیار کاربردی در زندگی بشر است که از انواع تحول یافته و پیشرفته ی قلم است.بدنه اش از جنس درخت است و نوک تیزش به سیاهی شب.
گاهی نوکش می شکند و دوست صمیمی اش تراش به کمک او می آیدتا دوباره تیز و سرحال شود.
بدنه اش گاه سیاه است وگاه رنگارنگ و گهگاه علایمی تجاری روی آن درج شده است.در واقع مداد همچون چوب کبریتی است که ضخامت و طولش چندین برابر شده باشد.
هر بار که تراش صیقلی به او می دهد قدش کوتاه تر می شودتا آن دم که جز نوکی از آن باقی نماند.
۱۹ مهر ۹۲ ، ۲۲:۲۹ محمد علی حقی
مداد ابزاری بسیار کاربردی در زندگی بشر است که از انواع تحول یافته و پیشرفته ی قلم است.بدنه اش از جنس درخت است و نوک تیزش به سیاهی شب.
گاهی نوکش می شکند و دوست صمیمی اش تراش به کمک او می آیدتا دوباره تیز و سرحال شود.
بدنه اش گاه سیاه است وگاه رنگارنگ و گهگاه علایمی تجاری روی آن درج شده است.در واقع مداد همچون چوب کبریتی است که ضخامت و طولش چندین برابر شده باشد.
هر بار که تراش صیقلی به او می دهد قدش کوتاه تر می شودتا آن دم که جز نوکی از آن باقی نماند.
۱۹ مهر ۹۲ ، ۲۲:۵۳ amirhosein ghannad
به نام خدا
مداد شی است میله مانند و از جنس چوب.  نوکی از جنس کربن دارد و از آن برای نوشتن و نقاشی کردن استفاده می شود.مداد ها انواع و مدل ها ی گوناگونی دارند بعضی از آنها رنگی هستند بعضی دیگر فقط مخصوص نقاشی هستند و بعضی دیگر در انتهای خود پاک کن دارند.
کلاس 101
۱۹ مهر ۹۲ ، ۲۳:۱۸ محمد علی حقی
مداد ابزاری بسیار کاربردی در زندگی بشر است که از انواع تحول یافته و پیشرفته ی قلم می باشد.
بدنه اش از جنس درخت ونوک تیزش به سیاهی شب.
گاهی نوکش می شکند؛ آنگاه دوست صمیمی اش تراش به کمک او می آیدتا دوباره تیز و سرحال شود.
بدنه اش گاه سیاه است وگاه رنگارنگ وگهگاه علایمی تجاری روی آن درج شده است.در واقع مداد همچون چوب کبریتی است که طول و ضخامتش چندین برابر شده باشد.
هر بار که تراش صیقلی به او می دهد،قدش کوتاه می شود تا آنگاه که جز نوکی از آن باقی نماند.
۲۰ مهر ۹۲ ، ۱۶:۱۰ مهدی برزگری

برای توصیف مداد می توان ازاشکال هندسی بهره برد.مداد مورد نظر ما ازیک استوانه بلند و یک مخروط که اندازه ی قاعده اش اندازه همان قاعده ی استوانه که در یک طرف آن قرار دارد تشکیل شده است.که در این استوانه دارای دو بخش داخلی وخارجی است که بخش داخلی از گرافیت(ماده ای سیاه رنگ) وبخش خارجی از چوب تشکیل شده است. که در بخش نوک تیز مخروط آن ماده ی سیاه مشخص  است و گاهی با شکستن آن ماده ی سیاه مخروط به مخروط ناقص تبدیل می شود. مدادها به رنگ های مختلفی دیده می شوند و کارخانه جات مختلفی آن را تولید می کنند و نام کارخانه ی خود را بر روی مداد درج می کنند..مداد ها جنس های مختلفی نیز دارند.

کلاس:102

۲۰ مهر ۹۲ ، ۲۰:۵۶ هادی قوامی نژاد

مداد از اجزایی مثل کربن(مغز مداد) بدنه چوبی،روزنامه ای و یا حتی پلاستیکیساخته شده است.مغز مداد که بیانگررنگ مداد استدر وسط بدنه قرار دارد و ما با آن مینویسیم.ما برای نوشتن نیاز به مغز مداد داریم و زمانی که کوتاه میشود  با وسیله ای به نام تراش آن را اصطلاحاً میتراشم و استفاده می کنیم.خود بدنه میتواند چوبی باشد که نسبتاً راحت تراشیده میشود ولی راحت تر از آن مداد هایی با بدنه کاغذی و روزنامه ای است که بسیار راحت تر تراشیده میشود ولی استحکامی بسیار کمتر ازبدنه ی چوبی دارد.بدنه پلاستیکی هم که اصلاً نیاز به تراشیدن ندارد و فقط باید مغزش را عوض کرد.معمولاً بدنه ها را به شکل دایره ای و یا هشت ضلعی و شش ضلعی در می آورند

مداد وسیله ایست برای نوشت مطالب و سخن ها و دانش نامه ها .
مداد یک استوانه ی باریک که در ان یک مغز مداد قرار دارد که با کشیدن ان روی کاغذ مطالب ثبت می شود. تا به حال انواع مختلفی از مداد تولید شده .بعضی ها چوبی بعضی ها هم مثل اتود ها که نوک مداد را در می گذاری و نیازی به تراش کردن نداره.مداد وسیله ایست که می توان با ان مطلب علمی یا درس نامه یا مشق یا جوک و یا ...
این وسیله که در بیشتر وسایل ما پیدا می شود و ما روزانه از ان استفاده می کنیم زمانی تاریخ ها را ثبت می کرده و کارهای دیگر .
کلاس 101
۲۱ مهر ۹۲ ، ۱۹:۱۸ محسن فردی پور
باسمه تعالی
کلاس 102
خوب حواست را جمع کن.یک شکل استوانه ای به شعاع قاعده 3یا4میلیمتری با ارتفاع12الی15 تصور کن.(البته بعضی وقت ها به شکل 5ضلعی هم هست.)فرض کن یک چیزی به نام گرافیت که درمداد سیاه مشکی و در مداد های دیگر متناسب با رنگشان هست.(مثلا قرمز قرمزه و...)که درون ای استوانه قرار دارد و ارتفاع ان حدودا 1 سانتی متر از استوانه بیش تر است.حال فرض یک مخروط به قاعده4یا5میلی متر و به ارتفاع1سانتی متر یا یک ذره کم زیاد داریم که مخروط از ته به ته استوانه متصل است سر مخروط وقتی از نوک مخروص 2 میلی متر به سمت پایین می آیی را در نظر نمی گیریم.ان وقت توی مخروط همان گرافیت هست که سر ان دقیقا روی سر مخروط هست.یک وسیله داریم به نام تراش که با ان می توان یک ذره از  گرافیت را بیرون اورد.حالا مداد چه جوری می شود ان جای از سر مخروط را که بریدیم سر مداد از آنجا بیرون امد. 
۲۱ مهر ۹۲ ، ۱۹:۳۱ محمد امین رحمتی
مداد وسیله ای است از جنس چوب واستوانه ای شکل .در ابعادی به طول حدود پانزده سانتی متر و به قطر حدود نیم سانتی متر که رنگ بدنه ی آن مشکی است. در مرکز و درازای آن مغزی از جنس گرافیت وجود دارد که مشکی رنگ است. نوک مداد  هرمی شکل است که البته اگر نوک آن شکسته باشد مانند هرمی ناقص می شود که باید تراشیده شود تا به حالت اولیه باز گردد. البته به وسیله ی پاک کن نیز می توان اثر آن را پاک کرد .نا گفته نماند که روی آن نام کارخانه ای که آن را ساخته است نیز نوشته شده است.

کلاس:102
۲۱ مهر ۹۲ ، ۲۲:۱۳ محمد مهدی میرزایی
مداد شیئی است که می توان با آن نوشت.بدنه ی آن استوانه ای شکل است و سری که با آن می نویسیم مخروط شکل.ارتفاع استوانه 10 الی 15سانتی متر وقطر دایره 0.5 الی 1 سانتی متر.در وسط این استوانه چوبی استوانه ای کوچک تر مشکی رنگی وجود دارد که مغز مداد نامیده شده و جنسش از کربن یا ذغال است.خوبی مداد این است کهمی توان پس از نوشتن آن نوشته را توسط پاک کن پاک کرد.پس از استفاده مکرر از مداد مغز مداد استفاده میشود و برای دست یابی به مغز های درون استوانه ی چوبیاز وسیله ای به نام تراش استفاده می کنیم و سر مداد به حالت اولیه ومخروط شکل در می آید.پس از استفاده های مکرر از مداد و تراشیدن آن به قدری بدنه ی مداد کوچک می شود که دیگر نمی توان آن را در دست گرفت.بر روی بدنه ی مداد نوشته هایی هک شده که مرتبط به شرکت سازنده ی مداد و مشخصات مداد است.
۲۲ مهر ۹۲ ، ۱۷:۲۳ mohammad dashtkoohi

مداد وسیله ای است که با ان در کاغذ می نویسند یعنی نشانه هایی با مفهوم را در کاغذ می گنجانند

این وسیله برای انکه از ان راحت تر بتوان استفاده کرد معمولا به صورت استوانه ای ساخته می شود اما به صورت های دیگری نیز ، چون سه گوش هم ان را می سازند وطول ان حدودا18 سانتی متر است. مداد دارای بدنه ای چوبی است که در ان مغزی قرار می گیرد مغزی ها هم انواع مختلفی دارند انهایی که نوکشان بسیار نرم است که به انها لقب (بی انگلیسی) داده اند وانهایی که سفت ترندلقبشان (هاش به است) و گروهی که خیلی سفتند و به ان ها (هاش) می گویند البته گروهی که نوکشان نرم است بیشتر برای نقاشی کشیدن استفاده می شوند

هنگامی که نوک مداد از بدنه ی چوبی اش کوچکتر می شود ما بدنه ی ان را باتراش کوچکتر می کنیم وهنگامی هم که اشتباه می نویسیم ان را با پاک کن پاک می کنیم وبا این 3 می توانیم انشایی زیبا بنویسیم انشایی به زیبایی این انشای توصیف مداد

۲۲ مهر ۹۲ ، ۱۷:۵۰ سیدمحمد سجادی

به نام خدا

مداد وسیله ای است که برای نوشتن به کار می رود. شکل مداد مانند استوانه ای باریک ولی توپر است که قاعده اش از یک طرف شش ضلعی و از طرف دیگر دارای نوکی تیز است. جنس مداد از چوب است    و بر روی آن ، نام کارخانه ، نوع مداد و اندازه ی نوک آن حک شده است.
در وسط استوانه چوبی مداد ، استوانه ای باریک تر وجود دارد (دارای قاعده دایره ای شکل )که در واقع اثر آن  بر کاغذ باعث نوشتن می شود و به آن مغزی مداد می گویند.

بنابراین ساختار استوانه ای  مداد از داخل به بیرون به این ترتیب است : 1- مغزی ، 2- قسمت چوبی و 3- لایه رویی که دارای رنگ های مختلف است.

در طرف دیگر مداد که شش ضلعی نیست و برای نوشتن استفاده می شود ، نوک مغزی مداد از استوانه چوبی بیرون آمده و البته گاهی اوقات بر اثر فشار زیاد می شکند که در این گونه موارد از مداد تراش استفاده می کنیم تا نوک آن تیز و قابل استفاده شود.

سید محمد سجادی

کلاس 103

یک شیء میله ای شکل که یک سر آن تیز است که نوک مداد در آنجا قرار دارد که در اثر نوشتن نوک آن کوتاه شده و دوباره میتوان بوسیله ی تراش آن را تیز کرد....البته مداد در اثر تراشیدن قدش کوتاه میشود....وآن یکی سر ان نیز معمولا صاف است،و بعضی از مداد ها در تهشان پاک کن دارند.
شرکت های تولید کننده مداد نیز معمولا نام شرکت و نوع مداد را بر روی آن حک میکنند.
کلاس:103
۲۲ مهر ۹۲ ، ۱۸:۳۱ میلاد میرزازاده

 

مداد جسمی چوبی و دراز است که قطری در حدود نصف قطر یک انگشت دارد .که از یک سر صاف و از سر دیگر تراشیده شده و تیز است در مغز این جسم چوبی ماده ای به نام گرافیت وجود دارد .زمانی که گرافیت به کاغذ کشیده می شود ردی از خود به جا می گذارد.ودر اصل از مداد برای همین خاصیتش استفاده میشود . کارخانه هایی که مداد تولید میکنند نام برندشان را روی بدنه مداد می نویسند.

۲۲ مهر ۹۲ ، ۱۸:۵۳ پارسا دولتی
مداد ها از درخت درست میشن.اما مداد هایی هم داریم که با روزنامه درست میشن و شکل مداد شبیه به یک استوانه است.مداد را برای نوشتن استفاده میکنیم.اگر نوک داشته باشند اگر نوک نداشته باشند باید آن ها را تراش کرد.نوک مداد از زغال درست میشه که اثرش روی کاغذ بمونه.شرکت هایی که مداد می سازند،معمولا جنس مداد،اسم شرکت و یه کدی رو روی مداد حک می کنند و فقط یک سر مداد تیز است.

103
۲۲ مهر ۹۲ ، ۱۹:۲۵ محمدمهدی جمشیدی
یک میله چوبی را در نظربگیر که طول ان معمولا بین 15-20 cm است.  
میله چوبی ممکن است رنگ شده باشد و چیزهایی از کارخانه سازنده اش روی ان حک شده باشد
میله چوبی سطح بسیارصافی دارد هیچ گونه برامدگی در سطح ان دیده نمی شود میله چوبی دایره ای شکل است یا ممکن است به شکل منتظم باشد اما کلیت ان دایره ای شکل است 
قطر میله چوبی بین 1-3 cm است 
مداد یک میله سیاه داخل خودش دارد که از جنس کربن است در این میله سیاه مثل میله ی چوبی که در ان می ماند قرار دارد اما قطر ان کمتر است به خاطر اینکه در داخل میله چوبی جا شود 
این میله سیاه از بالای میله چوبی در می اید وقطران با میله ی چوبی یواش یواش کم می شود این میله ی سیاه باعث نوشتن روی کاغذ می شود حال اگر میله سیاه از انجایی که از میله چوبی در بیاید بشکند باید با مدادتراش طول میله ی چوبی را کم کرد تا دوباره قطر میله سیاه از میله چوبی بیشتر شود به این اجزا مداد می گویند ما هر چه قدر مداد را بتراشیم طول ان کمتر می شود
۲۲ مهر ۹۲ ، ۱۹:۲۹ mohammad reza esmaely

دایره ای است دارای شعاع قاعده ای که نه زیاد و نه کم است به طوری که بتوان آن را به راحتی در دست گرفت و در نوک همین استوانه ای که اغلب چوبی است یک مخروط با شعاع قاعده ی برابر با شعاع قاعده ی استوانه قرار می گیرد و ارتفاع این مخروط خیلی زیاد نیست ولی خیلی کوچک هم نیست.

یک استوانه ی دیگری هم وجود دارد که نوک آن یک مخروط چسبیده است وخیلی کوچکتر از استوانه ومخروط اول است و این مخروط و استوانه ی دوم که از جنس ذغال است ویک مقداری از این ذغال که از نوک مخروط اول بیرون می آید اما از قسمت بالای استوانه ی اول بیرون نمی آید.معمولا روی استوانه ی اول یک مقداری رنگ میزنند تا مقاوم شود وروی همین استوانه آرم شرکت سازنده ی آن مداد را می زنند.البته کوچکترین اثر مداد در صفحه قابلیت پاک شدن با پاک کن را دارد.البته تراش هم کمک می کند تا وقتی که دیگر نتوانستیم با ذغال مداد در قسمت مخروط اول بنویسیم از قسمت مخروط آن را می تراشیم.

مداد ها دارای شکل ورنگ و کاربردهای متفاوت اند.اما من می خوام معمول ترین شکل ان را برایتان توصیف کنم.                                      در مورد طول مداد بهتر است بگویم مدادها معمولا بلند هستند.تقریبا برابر با سه انگشت کوچک دست  که روی هم که به صورت یکدست قرار گرفته اند.مداد ها از عرضی نیز معمولا باریک و دارای پهنای همانند انگشت کوچک دست هستند که به راحتی بتوانیم انها در دست بگیریم. با این توصیف تصور شما از مداد یک استوانه ی بلند و باریک است در حالی که مداد اینگونه نیست.در واقع روی این استوانه مخروطی قرار می گیرد که قاعده ی اش با قاعده ی مداد برابر است.این مخروط مثل دندان تیز است که با حرکت دادن این سطح تیز روی سطح می توان نوشت.              میلاد نیک خو.......کلاس 101
۲۲ مهر ۹۲ ، ۱۹:۴۶ حامد ایزدی فر
مداد، راحت ترین وسیله نگارش در تمام دنیا هست. کاملا قابل حمل، بدون نشت، قابل پاک شدن و معمولا غیر سمی. هیچ مشکل الکتریکی بر عملکرد آن تاثیر ندارد. با اینحال به عموان وسیله ای کاملا در دسترس در سراسر دنیا، به اهمیت و فایده من کمتر توجه شده است.به علاوهمداد ابزاری برای نوشتن، طراحی و نقاشی است.جنس آن اغلب از چوب است و شبیه تکه چوبی شکسته شده به ارتفاع 15 سانتی متر و قطر2cmاست.یک چوب کاملا استوانه ای شکل بدون هیچ خمیدگی.به عبارت دیگر،بخش خوارجی مدادها معمولا از چوب یا کاغذ است.درون آن مغزی مداد که بخش استوانه ای شکل و باریکی است قرار میگیرد.این مغزی از ماده سیاهی به نام گرافیت تشکیل میشود.ما با کمک مدادمی توانیم بنویسیم و ارتباط برقرار کنیم.
۲۲ مهر ۹۲ ، ۲۰:۱۶ محمد محسن امینی
به نام آن که انسان را آفرید

   در گذشته های دور ،انسان برای نوشتن روی یک جسم از ابزار سنگی استفاده می کرد،اما با گذشت زمان و پیشرفت علم ، با ساخت یک شیء مهم تحول بزرگی در نوشتن ایجاد شدو از آن به بعدانسان می توانست هرچه را که می خواست ، به راحتی روی یک کاغذ سفید بنویسد و یا رسم کند.این وسیله ی بسیار ساده اما خیلی مهم ، مداد نام دارد.
   مداد ها اکثراً دارای یک بدنه چوبی و یک مغز ذغالی هستند که انواع زیادی مداد نیز تولید شده است که بعضی از آن ها مداد رنگی برای نقاشی و همان مداد سیاه معروف کهبرای نوشتن از آن استفاده میشود.
   در حقیقت مداد فقط یک شئ نیست بلکه می توان آن را یک موجود فداکار نیز نامید چراکه مداد برای اینکه اثری به یادماندنی روی یک صفحه بگذارد خود را فدا میکند تا این اثر سال ها بعد مورد استفاده نسل بعد قرار گیرد.
  شایداگر همین مداد نبود اطلاعات گذشتگان به ما انتقال نمی یافت و علم اینقدر پیشرفت نمیکرد.
  امیدوارم ما هم قدر این شئ عجیب و ساده را بدانیم.
پایان
کلاس:101
۲۲ مهر ۹۲ ، ۲۰:۴۸ امیر نورمحمدی

مداد ابزاری برای نوشتن، طراحی و نقاشی است. بخش خارجی مدادها معمولا از چوب یا کاغذ ساخته می‌شود و درون آن مغزیِ مداد که بخش استوانه ‌ای شکل و باریکی است قرار می‌گیرد. این مغزی از ماده سیاهی به نام گرافیت به همراه ترکیبات دیگر تشکیل می‌شود.

کلاس 101

۲۲ مهر ۹۲ ، ۲۰:۵۱ علی جاویدان
مداد در حقیقت امر تنها یک مخروط ساده است ! اما از جنس چوب ... گفتنی ارتفاع معدود مداد هایی که تا به حال حاضر اصطلاحا تراش نشده اند ، به اندازه دو بند یکی از انگشتان میانی است اما با این حال قطر یک مداد به اندازه ای باریک است که تنها می بایست با ظرافت با آن رفتار کرد تا توانست گروهی از واژه های منظوم را  را بر روی کاغذ نوشت . لازم بذکر است نوک یک مداد از سویی که روی کاغذ به جهت نوشتن قرار می گیرد ؛ عموما سیاه رنگ است و این از آنجا ناشی می شود که جنس این نوع مغزها یا از گرافیت ، یک نوع کانی که از خود رد سیاه بر جای می گذارد ، و یا از ذغال است که احتمالا نسبت به آن آشنایی دارید ! هم چنین گفتنی است این مغز ها به نحوه ای از بدنه مداد بیرون قرار داند که به وسیله مداد تراش نوک آنها تیز شده است ... در نهایت دو نکته اهمیت دارد : اول آنکه لزوما نشانه یک مداد نوک آن نیست بلکه یقینا احتمال شکستن آن وجود دارد ! دوم آنکه نام شرکت های سازنده مداد ها اغلب بر روی مداد حک شده است .

یک استوانه رو تصور کن که یک سر آن یک مخروط چسبونده باشی

حالا یک نوشته ی برجسته رو  تصور کن که در اندازه ی  نسبتا کوچک به صورت عمودی یا افقی روی آن چسبانده باشی که آن میتواند ارم شرکت یا هر چیزی باشد

حالا میریم سروقت مخروط،نوک مخروظ یک چیزی عمودی مثل مو روی نوک مخرط به صورت عمود چسبونده شده که قطر آن حدودن دها برابر قطر مو یا کمی بیشتر از ان است

۲۲ مهر ۹۲ ، ۲۱:۰۳ مصطفی ایزدی

بسم الله الحق

مداد یک وسیله برای نوشتن است که یک سر آن تیز است و با سر تیز آن برای نوشتن استفاده می کنند.مداد تقریباً 16سانتی متر است. مداد از دو قسمت تشکیل شده است. یک قسمت استوانه ای که قطر آن حدوداً 3 سانتی متر است. در داخل این قست نوک کربنی مداد قرار دارد که روی آن رتا بدنه چوبی می پوشاند. یک قسمت مخروطی شکل نیز دارد که نوک مداد نیز در آن قرار دارد که اگر مدادی را از وسط بشکنیم نوک داخل آن کاملاً مشخّص می شود. البتّه کسی که مداد را می بیند این دو قسمت را یک قسمت می بیند. در انتهای قسمت استوانه ای مداد معمولاً نام شرکت سازنده که آن مداد را تولید کرده قرار دارد. مداد ضخامت های و انواع مختلفی دارد بعضی از مداد ها برای خونویسی و بعضی از مدادها برای طرّاحی استفاده می شود. در انتهای مداد علاوه بر شرکت سازنده نوع مداد نیز نوشته شده است.

معمولاً جنس بدنه ی مداد از چوب است و جنس نوک آن نیز که در داخل بدنه نیز قرار دارد از زغال یا کربن است.

نوک مداد به وسیله ی تراش تیز می شود که سر مداد را مخروطی می کند.

در همه زبان ها وسیله ای برای نوشتن به کار میرود که به آن قلم می گویند.
در واقع مداد نوعی قلم است که معمولا رنگ سیاه آن بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.
مداد وسیله درازی است که وقتی نوک آن را تیز میکنیم کمی کوچکتر میشود و تا موقعی که قابل استفاده است از آن استفاده میکنیم.
۲۲ مهر ۹۲ ، ۲۱:۲۱ سبحان ابراهیمی
مداد حاصل است از خالی کردن مرکز استوانه ای از جنسی که معمولا چوب می باشد و جانشین کردن مغز کربنی با رنگ های گوناگون بر چوب های تخلیه شده.
با اصطکاک بین مغز آن و برگ اثری به جای گذاشته میشودکه آن اثر در دست نویسنده است؛؛؛
    می تواند کلمات و حروف باشند و یا خطوط و نقاشی!
۲۲ مهر ۹۲ ، ۲۱:۴۰ علیرضا هوشمند
مدادیک استوانه ای است که قاعده ی آن بعضی مواقع بصورت دایره وبعضی مواقع شش ضلعی است که معمولا قطرقاعده ی آن معمولا از5تا7 میلیمتراست وارتفاع معمولی آن 15 سانتی متر است که جنس آن چوبی است وسرمدادنوکی تیز وجود دارد که درسورت نوشتن سرآن کند ویا بافشار زید به مداد ممکن است سرمداد بشکند.ما برای این که دوباره سرآن را تیز کنیم از تراش استفاده می کنیم که تراش از تیقه تیزی درست شده که دوباربا تراشیدن چوب نوک مداد راتیز میکند.
روی مداداسم وبرند شرکت تولید کننده ی مداد راحک می کنندورنگ مداد هااغلب سیاه هستندولی درمداد رنگی ها درهر رنگی وجوددارند.
۲۲ مهر ۹۲ ، ۲۱:۴۶ احسان لک مظاهری
مداد شکلی استوانه ای به اندازه حدود 20سانتی متر دارد که این اندازه مداد نو می باشد و مداد تراشیده شده تا 3 سانتی متر هم طول دارد.در انتهای این استوانه که قطر ان حدود 0.5 سانتی متر می باشد یک مخروط که از طرف دایرهای اش یه استوانه چسبیده است وجود دارد.ذغالی که در مداد است قسمتی از ان به صورت تیز از نوک مخروط بیرون زده است و بقیه اش درست در مرکز مداد به قطر 2 میلیمتر تا انتهای این استوانه قرار دارد.البته شرکت های سازنده معمولا برای زیبایی بیشتر علاوه بر حک کردن نام شرکت به صورت برجسته انتهای این استوانه را به جای دایره 6یا8ضلعی در نظر می گیرد که در این صورت بدنه ان دارای بر امدگی می شود . در ضمن مداد از جنس چوب است و این چوب را برای زیبایی به هر رنگ یا طرحی درست می کنند.
۲۲ مهر ۹۲ ، ۲۱:۵۰ ارشیا بردبار
   سرش را  بی رهمانه با طیغ می زدند پوست بدن رنجورش کنده شده بود. پسرک او را می جَوید و مداد همچنان می نوشت.مداد با آناستوانه ای اش تمام درد های نویسنده اش رادر لیوان وجودش می ریخت و بر سینه ی دوست دیرینه اش حک می کرد مداد با آن سر سوخته اش گریه ها ی دبستانیمان را می نوشت  مداد با آن بدن نازکش اضطراب دندان هایمان را نقش می کرد زمانی که از،فرط درد توان تکان دادن دستمان را نداشتیماو زندگی را انشا می کرد یاد آن دوران به خیر تا، بابادر دفتر روزگار نانی بخرد هفت بار نوک مداد بی چاره می شکست و هفت بار تراشیده می شد؛ یاد آن دوران به خیرمداد تنها یارمان بود و دفتر محرم رازمان ؛یاد آن دوران به خیر که نه از مجاز و استعاره خبری بود نه از مراعات نظیر تنها مداد بود و مداد دفتر بود و هزاران خاطره.
ارشیا بردبار کلاس 101
۲۲ مهر ۹۲ ، ۲۱:۵۶ سید حسین منبتی
من مدادم.چیزی که از یک استوانه و یک مخروط تشکیل شده است. به طوری که این استوانه و مخروط بدون هیچ نقصی به هم چسبیده شده اند. از جنس چوب ام. اندازه ام در حدود یک خط کش 15 سانتی متری است(مانند مسواک) حدوداً در وسط قسمت اسوانه شکل، آرم شرکت سازنده ی آن مداد با رنگی طلایی یا گاهی سفید، نوشته شده است. در سر قسمت مخروط شکل، چیزی مشکی رنگ است که اصطلاحاً به آن گرافیت می گویند. گرافیت بر روی کاغذ اثری از خود بر جای میگذارد که باعث می شود تا ما با آن بتوانیم بنویسیم. البته بعضی اوقات ممکن است سر قسمت مخروط شکل(که به آن سر مداد هم گفته میشود) شکسته شده باشد. به طوری که گرافیت آن معلوم نباشد که اگر آن را با وسیله ای به نام مداد تراش بتراشیم، گرافیت دوباره نمایان می شود.
کلاس:102

۲۲ مهر ۹۲ ، ۲۲:۱۳ محمدرضا شعبانی
مداد استوانه ای چوبی با قطری تقریبا یک سانتی متری و طولی حدودا پانزده سانتی متری است که یک سر آن مخروطی شکل و داخل آن یک میله ای از جنس کربن وجود دارد که بر روی کاغذ اثر می گذارد. .برروی برخی از مداد ها نوشته ای وجود دارد که معمولا بیانگر آرم تجاری شرکت تولید کننده است. و در ضمن  این وسیله  با رنگ های بسیار متنوعی در بازار موجود است. گاهی این وسیله برای استفاده آماده نبوده و سر مخروطی شکل ندارد که در این صورت  ما برای نوشتن می بایستی سر آن را به وسیله دیگری بنام مداد تراش ، تراشیده وبه شکل مخروطی درآوریم 

مداد وسیله ای برای نوشتن است.مداد همانند میله ای کوچک است که از جنس چوب است.در وسط این چوب یک میله کوچک سیاه مانند وجود دارد که همان مغز مداد است و از جنس ذغال است و با آن می توان نوشت.چوب مداد که اطراف مغز مداد قرار گرفته در رنگ ها مختلف وجود دارد.برای نوشتن ابتدا باید مقداری از چوب اطراف مغز مداد را ببریم تا مغز مداد جلو تر از چوب باشد تا بتوان با آن نوشت.آن سری را که تراش می دهیم با وسیله ای به اسم مداد تراش کنده میشود.مداد تراش وسیله ای مکعبی شکل است که یک تیغه تیز در آن است و مداد را درونش می گذاریم و با چرخاندن مداد ، تیغه چوب را تراش داده و مغز مداد باقی می مانند که شکلی مانند مخروط ایجاد میشود اما اگر سر مداد بشکند، مانند مخروطی می شود که که سر آن را بریده باشند و چون مغز مداد هم سطح چوب اطراف آن می شود دیگر نمی توان با آن نوشت و باید با مداد تراش آن را تراشید.اگر ما با مداد بر روی کاغذ بنویسیم ، می توان آن نوشته را با وسیله ای به نام پاک کن ، پاک کرد که شبیه به مکعبی تو پر است.

هویت اصلی مداد در این است که می توان با آن نوشت و جنس مغز آن ذغال است که سیاه است و بدنه آن از جنس چوب است.

نیما

بهرنگ

103



"انسانها وقتی بزرگ می شودند با خودکار می نویسند زیرا یاد می گیرند بسیاری از اشتباهاتشان را نمی توانند پاک کنند"

۲۲ مهر ۹۲ ، ۲۲:۱۶ مهران قیاسی
یک میله نازک حدودا 15 سانتی را تصور کن که درون آن یک میله بسیار نازک با همان ابعاد 15 سانت وجود دارذ که ما آن را نمی بینیم . یک سر میله اصلی صاف  و سر دیگر به شکل مخروط است . نوک این مخروط همان نوک مداد است یعنی نوک همان میله داخلی که به رنگ سیاه است و می توان با آن نوشت . شاید این نوک (نوک میله داخلی )شکسته شده باشد که ما با وسیله ای به نام تراش ، ذره ذره از روی نوک آن میله روییی می تراشیم تا باز به آن میله داخلی برسیم و بتوانیم با آن بنویسیم . معمولا روی مدادها یکسری نوشته وجود دارد که نام شرکت سازنده و چیزهای دیگر نوشته شده  .
۲۲ مهر ۹۲ ، ۲۲:۳۶ مهدی حسین پور
به نام خدا                     مهدی حسین پور              کلاس 102

مداد وسیله ای است که معمولأ قطر سطح مقطع آن حدود یک سانتی متر میباشد و طول آن متغیر میباشد. زیرا می توان به وسیله ی تراش آن را کوتاه کرد.اثر مداد بر روی کاغذ را می توان به وسیله ی مداد پاک کن پاک کرد.
وسیله ای شبیه مداد هم وجود دارد که اسمش خودکار است ولی اثر خودکار به وسیله ی پاک کن پاک نمی شود. در برخی از مداد ها در انتهای مداد یک پاک کن نیز قرار دارد. شرکت های سازنده ی مداد ها معمولأ نامشرکت خود را بر روی محصولات خود می نویسند.نوک مداد هم که معمولإ از گرافیت درست شده را می توان با تراش تیز تر کرد.
سطح مقطع مداد به صورت های مختلفی است. مثلإ شش ضلعی و یا
دایره ای و... .


۲۲ مهر ۹۲ ، ۲۲:۴۴ محمد حسین مختاری

مداد شی چوبی استوانه ای شکل با قطرمعمولا 0.5سانتی متری و کدر است یعنی نور از آن عبور نمی کند. یک سر مداد، دور تا دور از کنار تراشیده شده و نوک تیز است و بیش تر شبیه به مخروط کوچکی که روی یک سر استوانه است، می باشد.در داخل و وسط  مداد ذغالی ازجنس گرافیت وجود دارد که آن نیز با تراشیدن تیز می شود. روی بدنه ی استوانه ای مداد نوشته هایی از جمله نام کارخانه تولید شده، مواد سازنده، کشور سازنده، جنس یا قطر ذغالی که در داخل مداد وجود دارد و... نوشته شده است. برای نوشتن با مداد باید وسط 4/1 از مداد را که نوک تیز آن را در بر می گیرد را بین دو انگشت شصت و اشاره قرار داد و کنار انگشت وسط را نیز تکیه گاه اش گذاشت.

نوک ذغالی مداد به  خاطر این که سطح کمی با کاغذ یا هر چیز دیگر در لحظه برخورد دارد و چون فشاری که ما به مداد برای نوشتن وارد می کنیم زیاد است امکان شکستن نوک مداد وجود دارد. در این لحظه مداد شبیه استوانه ای است که روی یک سرش مخروطی وجود دارد که نوک اش شکسته است و باید نوک شکسته مداد را در سوراخ مداد تراش قرار داد و بدنه استوانه ای را چرخاند تا دوباره چوب دور گرافیت داخل مداد تراشیده شود و مداد کوتاه تر می شود و نوک تیز مداد دوباره نمایان می شود.

کلاس 103

۲۲ مهر ۹۲ ، ۲۲:۵۳ امیر حسین قیطاسی
مداد یک وسیله چوبی است که برای نوشتار بکار میرود.قالب آن(شکل اصلی آن)یک استوانه ی توپر می باشد.سر مداد یک جسم نوک تیزی است که اندازه ی کوچکی نسبت به استواته ی توپر دارد دارد.شکل این جسم نوک تیز مخروطی است که وظیفه اصلی نوشتن را بر عهده دارد.در یک طرف استوانه یک سری نوشته وجود دارد که بیانگر خصوصیات مداد است.

103
۲۲ مهر ۹۲ ، ۲۲:۵۳ امیر حسین بهمن پور
مداد یک وسیله ی بلند وباریک است که از چوب ساخته شده است و داخل ان یک نوک بلند قرار گرفته ومداد ها دارای اشکال مختلفی هستند و یکی از این شکل ها شش ضلعی است که روی ان نام  شرکت بار کد و نوع نوک مداد نوشته شده است . نوک مداد می تواند در اثر فشار زیاد بشکند یا در اثر استفاده از نوک دیگر به خوبی نمی نویسد . در این صورت باید با مداد تراش  مداد را تراشید که با تراشیدن  نوک مداد را تیز می کنند و روی چوب مداد را با روکش در طرح ها و رنگ های مختلف می پو شانند.
۲۲ مهر ۹۲ ، ۲۲:۵۵ امیر حسین قیطاسی
مداد یک وسیله چوبی است که برای نوشتار بکار میرود.قالب آن(شکل اصلی آن)یک استوانه ی توپر می باشد.سر مداد یک جسم نوک تیزی است که اندازه ی کوچکی نسبت به استواته ی توپر دارد دارد.شکل این جسم نوک تیز مخروطی است که وظیفه اصلی نوشتن را بر عهده دارد.در یک طرف استوانه یک سری نوشته وجود دارد که بیانگر خصوصیات مداد است. 103
۲۲ مهر ۹۲ ، ۲۳:۱۷ امیر حسین بهمن پور

مو ضوع توصیف مداد

کلاس 103

مداد یک وسیله ی بلند و باریک است که از چوب ساخته شده است و داخل ان یک نوک بلند قرار گرفته و مداد ها دارای اشکال 

مختلفی هستند و یکی از این شکل ها شش ضلعی است که روی ان نام شرکت و بار کد و نوع نوک مداد نوشته شده است.نوک مداد می تواند در اثر فشارزیاد بشکند یا در اثر استفاده  نوک دیگر به خوبی نمی نویسد و مداد را باید با مداد تراش  ترا شید تا نوک ان تیز شود .روی چوب مداد را با روکش در طرح ها ورنگ های مختلف می پو شانند.

پایان

۲۲ مهر ۹۲ ، ۲۳:۲۷ پارسا مجرد عادی
اگر یک استوانه و یک مخروط را از قاعده به هم وصل کنیم به طوری که قاعده مشترک شود شکل بدنه مداد ساخته شده است. حال اگر دقیقاً وسط قاعده غیر مشترک بدنه را سوراخ کرده و سوراخ را تا انتها ( نوک مخروط ) ادامه دهیم و یک باریکه سیاه (معمولاً از جنس ذغال یا گرافیت و به شکل استوانه) به داخل آن فرو کنیم یک مداد ساده ساخته ایم. 
برای استفاده از مداد باید نوک مغزی را با مداد تراش بتراشیم. این کار را در زمان شکسته شدن نوک مغزی یا کوتاه شدن آن باید آن را تراشید تا دوباره قابل استفاده شود.
شرکت های سازنده مداد نام تجاری کارخانه را روی بدنه مداد می نویسند تا شرکت سازنده هر مداد مشخص باشد.
         
پارسا مجرد عادی 
                102 
مداد،یک وسیله است که از چوب به علاوه ی گرافیت ساخته میشود.تقریبا شبیه استوانه ای دراز است...طول آن تقریبا به اندازه یک وجب انسان بالغ است و عرض آن تقریبا نیم سانت است.ته آن تقریبا صاف است و سر آن به صورت گوه ای است و نوک آن به رنگ آن مداد است و جنسش گرافیت است.ممکن است سر آن خیلی گوه ای یا تیز نباشد.آن را میتوان از طریق وسیله ای به اسم مداد تراش تراشید تا نکش تیز شود.در اثر تراشیدن مداد از طول آن کاسته میشود.بر روی دیواره ی مداد،ممکن است نوشته هایی باشد که مربوط به کارخانه سازنده با نوع مداد میتواند باشد.از مداد برای نوشتن استفاده میشود.
۲۲ مهر ۹۲ ، ۲۳:۴۱ بردیا چیت ساز
کلاس 101

مداد یکی از وسایل نوشتن است. مداد جسمی استوانه ای شکل و از جنس چوب است و یک طرف از این استوانه دارای نوکی تیز است. در مرکز و درون این استوانه، استوانه ای نازک تر از جنس زغال ( گرافیت ) وجود دارد که سیاه رنگ بوده و دیده نمی شود فقط نوک آن که از استوانه ی نوک تیز بیرون است، دیده می شود و عامل نوشتن نیز زغال درون مداد است. با هر بار نوشتن این زغال کوتاه تر شده و می بایست قسمتی از استوانه ی چوبی را تراشید تا دوباره قابل استفاده شود. این کار توسط مداد تراش صورت می گیرد. با هر بار نوشتن و تراشیدن، هر دو استوانه کوتاه تر می شوند تا اینکه...
۲۲ مهر ۹۲ ، ۲۳:۵۰ سید روح الله حیائی طهرانی

مداد شبیه یک شاخه کوچک درخت اما کمی قطور از آن می باشد

یک میله ی نازک و دراز که حدودا ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر طول دارد.

معمولا یک طرف آن شبیه به یک مخروط تیز، دراز و کوچک است که در نوک این مخروط، یک چیز سیاه رنگ قرار دارد. اگر با این چیز سیاه رنگ به آرامی روی دست بنویسی، چیزی معلوم نمی شود و مانند خودکار جوهر ندارد که به آرامی بتوان با آن نوشت. جنس این مخروط یعنی سر مداد، از چوب یا روزنامه می باشد. البته جنس کل مداد همانند سر مخروطی آن می باشد و نه همجنس نوک آن. روی بدنه مداد معمولا نام کارخانه، کشور سازندهو نوع مداد به عنوان مثال ۶Bو HBو ۳Bو ... درج می شود. بعضی از مداد ها بر اثر فشار بیش از حد نوک آن ها روی کاغذ می شکنند و می توان با استفاده از مداد تراش نوک آن ها تیز نمود.

کلاس ۱۰۳

۲۵ مهر ۹۲ ، ۰۰:۴۰ علی پیروزوند

»بسمه تعالی«

علی پیروزوند ، کلاس 103

 

»» مداد ««

مداد استوانه ای از جنس چوب است و (تقریبا) قطر 6 میلی متری دارد. که این استوانه ی چوبی استوانه ی باریک تری را که (تقریبا) به قطر 3 میلی متر است را احاطه کرده.

این استوانه (یا میله) ی کوچکتر معمولا مشکی و از جنس کربن است که از ابتدا تا انتها ی مداد و در مرکز استوانه ی چوبی  قرار دارد.

پس از خرید،  مداد را از ابتدای آن به شکل مخروط مانندی ( با استفاده از مداد تراش، ) تراش میدهیم که ارتفاع این مخروط متصل به استوانه تقریبا 1.5 سانت است و به علت وجود میله ی مشکی یا کربنیِ درون آن، سر تیز مخروط تا ارتفای 3 میلی متری از جنس (کربن) و رنگ(معمولا مشکی) متفاوتی از چوب آن است.

اگرچه معمولا جنس مداد از چوب است ولی مدادها به رنگ چوب نیستند و سطح (محیط استوانه) را رنگ می کنند.

ولی مخروطِ ابتدای مداد، به رنگ چوب مداد است و نوک آن به رنگ میله ی کربنی آن است.

مداد ها رنگ های متفاوتی دارند که رنگ نوشته ی  آنها بستگی به میله ی کربنی داخل آن دارد و حتی ممکن است رنگ محیط استوانه با رنگ نوشته ی مداد یکی نباشند. مداد ها عموما مشکی مینویسند ولی مداد های دیگری هستند که برای رنگ آمیزی به کار میروند و به آنها مداد رنگی میگوییم.

معمولا مشخصات مداد و یا مشخصات شرکت تولید کننده ی مداد بر رو استوانه ی چوبی درج شده است.

اگر مدادی مخروط کربنی کوچک ،  را در ابتدای خود نداشت نوک مداد شکسته شده و فقط مداد تا قسمت چوبی ادامه خواهد داشت.

که میتوانیم با استفاده از مداد تراش و تراشیدن مخروطِ مداد ، آن را به حالت اولیه و قابل استفاده برگردانیم. که این کار باعث کاهش طول مداد میشود.

و در آخر نیز، ممکن است مدادها از جنس های مختلفی باشند که مثلا مداد کاغذی از فشرده کردن کاغد به وجود می آید و به جای چوب استفاده میشود. و همینطور ممکن است مداد ها مقاطع مختلفی مانند 6 ضلعی یا مثلث مانند داشته باشند.

۲۷ آبان ۹۲ ، ۲۰:۰۲ مهرداد رحمانی
مداد یک جسمی است که بالای آن از یک استوانه ریز و ایین آن از یک مخروط درست شد است کف مخروط و استوانه به هم متصل شده است درضمن کف هردو به یک اندازه است و ارتفاع مخروط  از استوانه کم تر می باشد.استوانه ومخروط هردو توپر می باشند و داخل هردو  یک استوانه گرافیت وجود دارد که از بالای استوانه تا پایین مخروط آمده است و این استوانه گرافیتی قطرش خیلی کم تر از استوانه بیرونی می باشد.با کشیده شدن نوک گرافیت روی صفحه نقش کشیده می شود.

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.